Водій, доплати Коломойському! В Україні починає дорожчати пальне

16.06.2020
В Україні починає дорожчати пальне. Автомобільний газ подорожчав уже майже наполовину, зараз починають змінювати цінники у бік підвищення на бензин та дизельне пальне.
 
І, як прогнозують, це ще тільки квіточки: пальне у нашій країні може стати найдорожчим у Європі. Виною цьому — плановане підвищення акцизу на нафтопродукти. 
 
«У випадку запровадження мит і квот на імпорт нафтопродуктів ми очікуємо подорожчання дизпалива та скрапленого газу, — сказав аналітик «Консалтингової групи А-95» Артем Куюн. — Адже природа будь-яких мит і заборон — підвищення цін та створення комфортніших умов для внутрішніх виробників. Тому на сьогодні це і є єдиною метою».
 
Урядова ініціатива, за словами експерта, підвищить ціни закупівлі й доходи в бюджет. Проте заплатить за цей процес споживач: автовласник, промисловість і транспортні перевезення. «Чудес у світі не буває», — констатував експерт. Зростатимуть також доходи заводів. 
 
Як відомо, на початку нинішнього року «Укртатнафта» подала ще одну скаргу, в якій попросила обмежити імпорт і ввести мито на дизпаливо і скраплений газ із Росії. Мета цього — підвищити ціну на нафтопродукти і збільшити свої прибутки. 
 
Таким чином, компанія, яку відносять до сфери власності «привладного» олігарха Ігоря Коломойського, планує наростити прибутки під час кризи, коли обсяги продажу пального суттєво впали.
 
За нещодавнім дослідженням компанії Factum Group на замовлення «Консалтингової групи А-95», у квітні–травні нинішнього року 55% власників автомобілів скоротили кількість поїздок на особистому транспорті через карантинні обмеження. При цьому 26% респондентів зменшили кількість поїздок більш ніж на 40%.
 
Factum Group проводила соціологічне опитування в три етапи — наприкінці березня, коли карантинні обмеження були максимальними, у квітні й травні, коли активність населення стала різко підвищуватися. На початок спостережень кількість опитаних, які знизили споживання пального особистим автотранспортом, становило 46,4%, за підсумком травня цей показник збільшився до 55%.
П’ята частина опитаних власників автомобілів повідомила, що карантин не вплинув на інтенсивність користування особистим транспортом. Тоді як 24% за цей період, навпаки, збільшили кількість поїздок.
 
Дослідження споживчих настроїв показало: для 44% автовласників ключовим критерієм вибору АЗС залишається ціна. При цьому близько третини опитаних готові змінити звичного оператора АЗС у разі різниці в ціні від 3 до 5 гривень за літр. 
 
Отже, ціновий розрив, що утворився між різними мережами АЗС, значною мірою перерозподілив продажі.
 
«Карантин в Україні посилив поляризацію споживачів нафтопродуктів: уже 44% власників авто готові змінити звичну заправку на дешевшу, тоді як традиційно цей показник не перевищує 30%. За нашими даними, мережі АЗК-«дискаунтери» втратили менше реалізації у порівнянні з «брендовими» мережами, які посіли високі цінові позиції», — резюмував Артем Куюн.