Разом з іншими знаковими для світового спорту змагальними дисциплінами про своє швидке повернення до звичного життя офіційно повідомили керівники «Формули-1».
Перша гонка нинішнього сезону, стартувати котрому в Австралії в березні завадила пандемія коронавірусу, має відбутися 5 липня в австрійському Шпільберзі.
Як відзначив виконавчий директор «Ф-1» Чейз Кері, в останні тижні між усіма дійовими особами «королівських» перегонів активно велися дискусії щодо створення нового календаря на сезон 2020 року, котрий би дозволив безпечно відновити гонки. І там вирішили, що вісім перших Гран-прі повинні відбутися у Європі.
Для цього навіть вигадали унікальну формулу з проведення спарених етапів, які прийматимуть Австрія та Велика Британія. Окрім того, завітає «Ф-1» до Угорщини, Іспанії, Бельгії та Італії.
При цьому перші перегони сезону матимуть закритий статус, оскільки медичним протоколом допуск глядачів на трибуни не передбачений.
Керівник «Феррарі» Маттіа Бінотто не приховує радості: «Спорт — це наша пристрасть. Для нас, італійців, це важлива складова повсякденного життя. Рестарт сезону не тільки дає підстави для оптимізму. Це насправді знаковий момент, іще один крок на шляху до нормального життя».
Однак, поки пандемія коронавірусу не завершилася, членів «формулічної» сім’ї зобов’язали слідувати низці правил — проводити регулярні тести на коронавірус, використовувати для перельотів чартерні рейси, дотримуватися на робочих місцях соціальної дистанції, а також залучати до роботи в боксах мінімум необхідних співробітників.
Представники британської федерації мотоспорту вже заявили, що дуже прискіпливо стежитимуть за дотриманням медичного протоколу на автодромі в Сільверстоуні, а його порушників позбавлятимуть акредитації та заборонятимуть доступ до траси. Не виключені також і санкції щодо цілої команди.
Проте в керівництві «Ф-1» сподіваються, що ситуація з коронавірусом поступово покращуватиметься й уже найближчим часом шанувальники «королівських» перегонів зможуть повернутися на трибуни автодромів. Водночас, аби додати закритим Гран-прі додаткових змагальних барв, аж надто тим, котрі матимуть спарений статус, директорат «Формули-1» запропонував як експеримент змінити на одній із двох таких гонок характер кваліфікації.
Для цього замість класичної кваліфікаційної сесії пропонують проводити коротку спринтерську гонку з реверсивною стартовою «решіткою» — тобто місця на старті кваліфікаційних перегонів гонщики займатимуть в оберненій до їхнього положення в загальному заліку послідовності.
«Думаю, шанувальникам автоперегонів сподобається, коли гонщикам, що лідирують у чемпіонаті, доведеться стартувати з останніх позицій і прориватися нагору. Це буде цікаво і піде на користь «Формулі-1». Ми повинні це спробувати. Інакше, за стабільної погоди, результати другої гонки будуть аналогічні першому старту», — заявив шеф «Ред булла» Крістіан Хорнер.
Загалом, дану ідею підтримують практично всі учасники «Ф-1», за винятком представників «Мерседеса» — команди, котра останні п’ять сезонів домінувала в пелотоні.
За словами Хорнера, єдиний, хто проти цієї пропозиції, — це очільник «Мерса» Тото Вольф, оскільки він боїться, що реверсивний старт, у перспективі, може завадити першому пілоту стайні Льюїсу Хемілтону здобути свій сьомий у кар’єрі чемпіонський титул і наздогнати за кількістю трофеїв легендарного Міхаеля Шумахера.
Логіку ж керівників «Мерседеса» зрозуміти можна. Для них важливо, аби саме пілот їхньої зіркової команди дотягнувся до феноменального рекорду «Червоного барона». Проте з 2021 року у «Формулі-1» почне діяти правило обмеженого бюджету, і тоді домінування заможного «Мерса» вже не буде настільки величним. За таких обставин, звісно, ризикувати історичним титулом ніхто не хоче.