— До соціальних мереж я ставлюся позитивно, бо вони дають нам можливість спілкуватися з людьми, коли ми на відстані, це дуже зручно. В день я витрачаю 1,5-2 години на соціальні мережі. Вважаю, що вони цілком здатні замінити живе спілкування, бо зараз можна не лише надсилати СМС-повідомлення та робити аудіодзвінки, а й спілкуватися з людиною по відео. Це водночас і вражає, і лякає, бо тоді люди можуть просто не виходити з дому і перестати спілкуватися вживу взагалі, а це погано. Я — за живе спілкування. Багато часу в соціальних мережах проводять в основному підлітки. Їм цікавіше подивитися якісь відео, посміятися з приколів, ніж вийти погуляти.
Тимофій, 15 років:
— Я не вважаю, що соціальні мережі займають у моєму житті якусь важливу роль. Усе, що я роблю в них, — слідкую за новинами. На відміну від моїх однолітків, які постійно «залипають» в екранах мобільників. У день на них я витрачаю максимум годину. На мою думку, соціальні мережі не можуть замінити живе спілкування, оскільки вони не здатні дати відчути ті емоції, які отримуєш від реального спілкування. Люди багато часу сидять у соцмережах, бо це зручно. Таким чином можна зекономити час.
Тетяна, 43 роки:
— Насамперед соціальні мережі для мене — джерело інформації. Це новини, політичні та світські. Також соціальні мережі є мережею спілкування між друзями, знайомими та просто однодумцями. Ще вони містять багато реклами, що інколи допомагає економити час для здійснення покупок. Загалом щодня я проводжу в них до трьох годин. Замінити живе спілкування це, звичайно, не може, бо ще ніколи віртуальне не було кращим за реальне. Люди, які проводять багато часу в соцмережах, не мають чим зайнятися, тому витрачають свій час на такі дрібниці.
Вікторія, 18 років:
— Перш за все соціальні мережі відіграють для мене велику роль саме як засіб спілкування, отримання та передачі інформації. Також вони допомагають відволіктися після важкого дня та трохи розважитися. Я витрачаю на це досить багато часу впродовж дня.
В мене був період, коли я повністю занурювалася в соцмережі і спілкувалася лише там. Потім зрозуміла, що мені не вистачає тих емоцій, що я відчуваю при реальному спілкуванні, контакту зі співрозмовником. Багато людей почувають себе більш захищеними в соціальних мережах, тому проводять там багато часу, хоча це не зовсім так. Люди поводять себе більш розкуто та вільно. Іншими словами, соціальні мережі — це укриття від проблем у реальному житті. На жаль, іноді така поведінка може призвести до проблем у живому спілкуванні, становленні особистості в соціумі. Тож потрібно відчувати міру.
Галина, 73 роки:
— Для мене соціальні мережі — це можливість дізнатися більше новин та корисних порад. Я маю змогу перебувати в них лише у вечірній час, тому мій максимум — це дві години. Не думаю, що можна замінити ними живе спілкування. Краще бачити перед собою людину, а не букви. Коли контактуєш із людиною віч-на-віч, одразу розумієш, як реагувати на її слова, а як реагувати на наклацані повідомлення, я не знаю. Думаю, люди почали багато сидіти в соціальних мережах, бо за короткий час можуть отримати доступ до величезної кількості інформації.
* * *
Отже, головними перевагами соціальних мереж є швидкий доступ до інформації та спілкування. Дійсно, ці функції вони виконують на сто відсотків, але чи варто витрачати половину свого часу, просто сидячи в телефоні? Всі, хто пройшов опитування, зазначили, що живе спілкування є набагато кращим, ніж віртуальне. Спілкуючись у реальному житті, ми не тільки отримуємо позитивні емоції, а й здійснюємо обмін інформацією, яку ми також черпаємо із соцмереж. Тож варто почати витрачати час, який ми відводимо на соціальні мережі, на реальні зустрічі, спілкування та знайомства.
Крістіна ЧАГАРНА, студентка Інституту журналістики
Київського університету імені Бориса Грінченка