Воскресла «Мрія»: український велетень Ан-225 розпочав свою боротьбу з коронавірусом

14.04.2020
Воскресла «Мрія»: український велетень Ан-225 розпочав свою боротьбу з коронавірусом

Свій перший рейс після модернізації українська «Мрія» виконала до Китаю, аби забрати гуманітарний вантаж для боротьби з пандемією коронавірусу і доставити його для країн ЄС. (Фото Юрія ЄЖЕЛЯ.)

Найбільший транспортник світу Ан-225 «Мрія» розпочав свою боротьбу з коронавірусом, здійснивши після річної модернізації перший рейс до Китаю.
 
 
Разом із «Мрією» пандемію зупиняють і п’ять Ан-124 «Руслан». Як повідомляє «Німецька хвиля», для авіакомпанії «Авіалінії Антонова» виліт, що відбувся 11 квітня, доволі важливий.
 
 
Літак рік не здійснював рейсів через роботи з модернізації. І свій перший рейс тепер уже модернізована «Мрія» виконала до Китаю, аби забрати гуманітарний вантаж для боротьби з пандемією коронавірусу.
 
Цей вантаж потрібно потім доставити в ЄС. «Мрія» має доправити до Варшави у вівторок, 14 квітня, велику партію (майже 400 тонн) захисних масок, костюмів, окулярів, дезінфекторів і апаратів штучного дихання. Після цього польоти по всьому світу будуть майже безперервними. А 22 квітня «Мрія», після трьох рейсів із Китаю в інші країни, доправить гуманітарний вантаж до України. 

Побачити гіганта можна з дому

Ан-225 «Мрія» надалі залишається найбільшим транспортним літаком світу. Тому в Польщі панує справжній ажіотаж не лише з приводу прибуття настільки важливого рятівного вантажу з Китаю, а й є великий інтерес до самої повітряної машини-перевізника.
 
Пресслужба варшавського Міжнародного аеропорту ім. Шопена, аби вгамувати ажіотаж довкола очікуваного прибуття найбільшого у світі вантажного літака, українського Ан-225 «Мрія», звернулася до відвідувачів свого профілю у «Фейсбуці»: «Шановні фани, шанувальники авіації, а також усі, хто зацікавлений прибуттям транспортного літака Ан-225 «Мрія» до аеропорту ім. Шопена у рамках операції CargoDlaPolski («Вантаж для Польщі»), ми готуємо для вас можливість слідкувати за його візитом за посередництва прямої трансляції (як прибуття, так і відліт). Ми цілковито розуміємо бажання побачити цього найбільшого у світі гіганта на власні очі, але просимо: пам’ятайте про безпеку і здоров’я всіх нас — не приїздіть на околиці летовища, залишайтеся вдома!».
 
Також представники аеропорту пообіцяли здійснювати пряму трансляцію розвантаження літака в інтернеті та висловили жаль, що через епідемічну ситуацію, яка на даний момент склалася, вони не в змозі організувати масштабнішої події для поціновувачів авіації. Подальша інформація про цю подію з’являтиметься на профілі Варшавського аеропорту ім. Шопена у «Фейсбуці»: https://www.facebook.com/LotniskoChopina/?tn-str=k*F.

До середини травня — жодної паузи

«Мрія», як повідомили «Німецькій хвилі» в авіакомпанії «Авіалінії Антонова», щільно зафрахтована до середини травня. «Ми перевозимо одним рейсом стільки, скільки 5-6 «Боїнгів». Треба наразі швидко доправляти ці вантажі до країн, де є спалахи коронавірусу. Знаєте, як кажуть, дороге яєчко на Великдень. Так і наші літаки зараз потрібні», — наголосив у розмові з німецькими журналістами директор авіакомпанії «Авіалінії Антонова» Михайло Харченко. 
 
В гуманітарних перевезеннях беруть участь іще й п’ять українських літаків Ан-124 «Руслан». Графік їхніх польотів також розписаний на місяць уперед. Тож «Мрія» стане шостим українським літаком, який допомагає країнам ЄС протидіяти пандемії. За інформацією держконцерну «Укроборонпром», куди входить ДП «Антонов», усі ці рейси комерційні, а частина їх здійснюється за програмою Strategic Airlift Interim Solution (SALIS).
 
Це програма НАТО щодо виконання стратегічних вантажних авіаперевезень в інтересах країн Альянсу та ЄС. Деталі вантажів ДП «Антонов» не може розголошувати. Проте директор авіакомпанії «Авіалінії Антонова» Михайло Харченко повідомив, що гуманітарні перевезення українські літаки здійснюють ледь не з початку березня і вже виконали рейси приблизно до 30 країн.

Затребувані, бо того варті 

Українських «Русланів» та «Мрію» дуже чекають не лише в країнах ЄС, а й у США та на інших континентах. Генеральний директор держконцерну «Укроборонпром» Айварас Абромавичус заявив, що українських льотчиків він вважає «такими ж героями, як і лікарів, які у відділеннях інтенсивної терапії рятують людей». «Вони летять інколи в епіцентр пандемії і просто виконують свою роботу», — сказав Абромавичус.
 
Наразі у закордонних відрядженнях перебувають майже 200 «антонівських» пілотів та техніків. Усі вони, як каже Харченко, мають працювати в аеропортах призначення лише в захисних костюмах і, за можливості, уникати будь-яких контактів.
 
Авіакомпанія виконує національні правила карантину, і коли екіпажі повертаються до України, їхні члени відправляються на обов’язкову обсервацію.
ДП «Антонов» тепер переживає мить слави, але чи вдасться компанії залишитися солідним гравцем на міжнародному ринку вантажних авіаперевезень і після закінчення пандемії? Це вже залежатиме від метикуватості та державницької позиції керівництва компанії та українського уряду.
 
Адже роками і десятиліттями літаки «Антонова» іржавіли в Гостомелі, бо і керівництво компанії, і чергові уряди України все з надією поглядали в бік Москви, ігноруючи практичні пропозиції НАТО та країн Заходу про прагматичну та взаємовигідну співпрацю. Поки коронавірус не клюнув...