У Черкасах розпочало роботу оперативно-диспетчерське управління обласного Центру екстреної медичної допомоги.
Наразі диспетчерська вже перейшла із тестового на повноцінний робочий режим і, завдяки новому обладнанню, має змогу якісніше та оперативніше, ніж було досі, реагувати на виклики пацієнтів.
Як повідомляла «УМ» Ірина Назарок, прессекретар Черкаського обласного Центру екстреної медичної допомоги, до обласної диспетчерської вже підключили Черкаси та Черкаський район.
Надалі планується поступове під’єднання всієї області, зокрема, спочатку Чигиринського, Канівського, Драбівського районів, а до вересня за такою системою працюватиме вся Черкащина.
За словами керівника обласного Центру екстреної медичної допомоги Ігоря Фесуна, під час тестування диспетчерської разом зі спеціалістами фірми-виробника обладнання «Монтекс» фахівці перевірили, як діють GPS-трекери, передачу викликів, зворотний зв’язок, тривожні кнопки SOS, як працюють архіватори, чи висвічуються номери тих, хто телефонує на «103».
Зазначимо, що завдяки роботі нового підрозділу в Черкаській «швидкій» усі телефонні дзвінки скеровуються на єдину багатоканальну лінію «103». Диспетчер, що приймає виклик, обробляє його і заносить дані в електронну базу.
Після чого напряму, згідно з даними GPS, визначає автомобіль, що перебуває найближче до місця виклику, і направляє туди бригаду екстреної медичної допомоги. Це суттєво пришвидшує доїзд автомобіля на виклик і, як показує практика в інших областях, дозволяє більш раціонально використовувати ресурси служби.
До речі, Національна служба здоров’я цього року збільшує фінансування «екстренки» в нашій країні на майже 800 мільйонів гривень. Загалом, із 1 квітня, за дев’ять місяців НСЗУ спрямує на оплату екстреної допомоги близько 4,7 мільярда гривень.
Також у Нацслужбі наголошують, що екстрена медична допомога буде повністю безплатною і надаватиметься пацієнтам незалежно від того, чи мають вони підписану декларацію із сімейним лікарем, чи ні.