«Покращення» життя українців, обіцяне зе-командою, крокує семимильними кроками — наразі зверху вирішили «попіклуватися», аби пересічні громадяни мали можливість побільше подорожувати, й... підняли тарифи на залізниці.
І це вже не жарт: в Укрзалізниці підняли ціни на квитки з першого ж дня весни, але підвищення вартості перевезень цього року буде не єдиним.
У пресслужбі відомства пояснили непопулярне рішення тим, що Укрзалізниця планує суттєво оновити парк пасажирських вагонів і частину коштів на впровадження їх нових составів планується отримати саме з індексації тарифів для пасажирів.
Підвищення вартості проїзду відбуватиметься поетапно — на 2% щомісяця з березня по грудень поточного року у всіх категоріях вагонів. Щоправда, воно не торкнеться вагонів першого класу в поїздах «Інтерсіті».
Останній раз ціну проїзду на залізничному транспорті переглядали в 2018 році, тож, виходячи зі сказаного в повідомленні, ініціатори підвищення вважають, що воно проходитиме непомітно та поступово.
Проте виявляється, що, згідно з розрахунками Укрзалізниці, навіть при цьому перевезення продовжуватимуть залишатися збитковими: за прогнозами залізничників, сума збитків цьогоріч може сягти 14,3 млрд гривень.
Якщо вірити високопоставленим чиновникам транспортного відомства, залізниця не отримує від держави грошей для оновлення составів та їх модернізації, хоч це і передбачено законом. Та, незважаючи на обставини, що склалися, за минулий рік удалося закупити 70 нових вагонів і модернізувати ще 200.
Ось і виникає запитання: чому влада не виділяє кошти, передбачені законом, адже своїми вимушеними діями Укрзалізниця фактично дискредитує владу? Чи, може, через нефаховість зе-комади цих грошей у бюджеті просто катма?..