Москви нам не треба: українці стали частіше літати по світу

29.01.2020
Москви нам не треба: українці стали частіше літати по світу

За останні півтора року 9,6% населення України купувало авіаквитки.
 
 
7,1% громадян здiйснили міжнародні поїздки, 1,6% — користувалися внутрішніми, 0,9% — і внутрішніми, і міжнародними авіарейсами.
 
 
Найчастіше літали жителі центру України (12,5%), а найрідше — мешканці півдня. Про це повідомляє Київський міжнародний інститут соціології.
 
 
Серед тих, хто мав досвід придбання авіаквитків, 57,6% стверджують, що для них низькі ціни є найважливішим фактором у питанні вибору авіакомпанії. 25,5% говорять про високий рівень обслуговування, а 14,8% — про пунктуальність.
 
Експерти і статистика підтверджують: найбезпечніший вид транспорту (попри все) — літак, після нього йде водний і залізничний транспорт.
 
А ось автомобілі вважаються найнебезпечнішим засобом пересування. Дані розраховуються, виходячи з кількості постраждалих при використанні того чи іншого виду транспорту.
 
«Починаючи з 1997 року середня кількість авіакатастроф демонструвала стабільне та впевнене зниження, значною мірою завдяки посиленню заходів безпеки міжнародними авіаційними організаціями, такими як ICAO (Міжнародна організація цивільної авіації), IATA (Міжнародна асоціація повітряного транспорту), Flight Safety Foundation», — повідомив голова ASN Харро Рантер.
 
Згідно з дослідженням видання avianews.com, столиця Польщі є найпопулярнішим маршрутом із найбільшою частотою польотів з аеропортів Києва. У Варшаву рейси виконують дві мережеві авіакомпанії і два лоу-кости, пов’язуючи між собою аеропорти Бориспіль і Жуляни з аеропортами Шопена і Модлін.
 
«Найбільшу частоту має LOT (27 рейсів на тиждень), далі йде МАУ (14 рейсів на тиждень). Лоукости Wizz Air і Ryanair виконують по сім і три рейси на тиждень відповідно», — йдеться в повідомленні.
 
На другому місці за популярністю — маршрут Київ—Мінськ. Така значна частота польотів «Бєлавіа» пояснюється унікальною нішею, яку зайняв білоруський авіаперевізник. У той час, як з осені 2015 р. між Україною і Росією припинено пряме авіасполучення, «Бєлавіа» завдяки географічному розташуванню свого хаба в Мінську може забезпечити найкоротші терміни і шляхи для перельотів між Києвом і найбільшими містами Росії — Москвою та Санкт-Петербургом. Але навіть такі вражаючі цифри все ще далекі від колишньої частоти перельотів між Києвом і Москвою. «У 2013 році між столицями України і Росії тільки за один день виконувалося близько 20 рейсів в обидва боки», — зазначають в авіаційному відомстві Білорусі.
 
Третій за популярністю напрямок — Тель-Авів (41 рейс на тиждень). Польоти між Києвом і Тель-Авівом виконують дві авіакомпанії: МАУ (27 рейсів на тиждень) і El Al (14 рейсів на тиждень). Серед українських авіакомпаній право на польоти з Києва до Тель-Авіва має також YanAir, але зараз авіаперевізник не літає за цим маршрутом. Допуск інших українських авіакомпаній обмежений існуючою квотою на польоти.
 
На четвертому місці — Київ—Відень. Така кардинальна зміна цінової політики на цьому напрямку сталася після допуску на наш ринок перевезень двох лоу-костів: Wizz Air і дочки Ryanair — Laudamotion. Тоді як перший літає між Києвом і Віднем сім разів на тиждень, другий здійснює п’ять рейсів на тиждень. Мережеві авіакомпанії представлені на маршруті МАУ (14 рейсів на тиждень) і Austrian Airlines (13 рейсів на тиждень).
 
На п’ятому місці — Київ—Рига. З початком літньої навігації польотів airBaltic, що має основний хаб у Ризі, збільшила свою присутність на маршруті Київ—Рига з 19 до 24 рейсів на тиждень, а також задіяла на лінії більш місткі літаки Boeing 737 замість невеликих регіональних авіалайнерів Bombardier Q400. Також на лінії представлені МАУ (13 рейсів на тиждень) і лоу  костер Wizz Air (2 рейси на тиждень).
 
Учені університету Грінвіча на замовлення Управління цивільної авіації Великобританії проаналізували обставини загибелі 105 людей і опитали майже 2 тисячі осіб, що вижили в авіакатастрофах. Ідеться, швидше, про аварійні посадки, ніж повноцінні падіння літака зі значної висоти.
 
Дослідження показало, що в найбільшій безпеці перебувають пасажири, які сидять у кріслах біля проходу, не більш ніж за п’ять рядів від аварійного виходу. Найрідше живими та неушкодженими вдається вибратися з літака тим, хто сидить далі, ніж за шість рядів від виходу.
 
«Там шанси померти набагато перевищують шанси вижити», — йдеться в доповіді вчених. Крім того, фахівці встановили, що краще сидіти в задній частині літака. За даними статистики, шанси врятуватися під час аварії у пасажирів із задньої частини рівні 65%, а з передньої — 53%. У середньому пасажири, які сидять «у проході», рятуються в 64% випадків, а їхні менш щасливі попутники — у 58%.
 
Загалом, цифри обнадійливі. Дізнавшись, як нечасто падають літаки за статистикою, сподіваємося, ви будете впевненіше почуватися в польоті.
 
Нагадаємо, що минулого року передові позиції в поїздках українців займали такі країни, як Польща, Угорщина, Молдова, Румунія, Білорусь, Словаччина, Єгипет і Туреччина.