Не встигло розчинитись у повітрі свіже роздратування владою, — поліція зі сльозогінним газом та із застосуванням сили розігнала акцію ФОПів під офісом президента «Врятуйте малий бізнес!».
Як уже керівник «євробляхерів» Олег Ярошевич, розкритикувавши новий калькулятор митників щодо розмитнення дешевих машин на єврономерах, заявляє про нові мітинги власників згаданих авто.
Сюрприз від митниці
Зазначимо, що після останнього пікету «євробляхерів» під Радою ( 2 жовтня) в уряді було розроблено законопроєкт, за яким пропонується нова формула розмитнення «євроблях».
Згідно з усіма пропозиціями, нові ставки мали б знизитись до 35% від вартості машини. Були всі шанси, що автомобілі на єврономерах дозволять розмитнити за нинішньою формулою, але без урахування коефіцієнту віку транспорту (так пропонувалося раніше), що мало б серйозно знизити розмір податків. Тобто авто за тисячу євро можна буде розмитнити за 350 євро.
Довкола цього законопроєкту впродовж усього часу тривали обговорення декотрих нюансів, внесення пропозицій і висловлення застережень.
Скажімо, адвокат «євробляхерів» зауважив, що остаточно не визначено, хто зможе розмитнити авто за такими тарифами. Так, у Державній митній службі наполягали, щоб дія законопроєкту поширювалась на машини, ввезені до 25 листопада 2018 року.
А власники «євроблях» заявляли, що потрібно дозволити розмитнювати авто за такими ставками і тим, хто ввезе транспорт аж до набуття чинності нового закону, який наразі готують.
Водночас і в Мінфіну були певні претензії до такої формули, там сподіваються отримувати чималі кошти від власників старих імпортних автівок. Тож фінансистами міністерства питання до «євробляхерів» ставиться, як до, наприклад, власників нафтових родовищ: чи отримуватиме держбюджет потрібні надходження від автоіндустрії?
Проте «євробляхери» були переконані в можливості ухвалення саме згаданого коефіцієнту.
Як наслідок обговорення, днями, нібито, повинна була з’явитись попередня версія законопроєкту, з яким уже змогли б ознайомитись і громадяни. І він мав продемонструвати фінішну формулу для перереєстрації.
А тим часом митники запустили свій онлайн-калькулятор тарифів на розмитнення авто. На що глава «євробляхерів» Олег Ярошевич відреагував різкою критикою та заявив про новий мітинг протесту. Ярошевич переконаний, що новий сервіс підрахунків митної вартості машин створений в інтересах автоімпортерів.
Свою позицію він висловив у відеозверненні на офіційних сторінках «євробляхерів» у соцмережах.
Ритуальні танці довкола посади керівника митниці?
За словами Ярошевича, саме Максим Нефьодов є одним з ініціаторів створення згаданого калькулятора, але він не брав участі в розробленні нового законопроєкту про «євробляхи».
І,мовляв, як розуміти ситуацію, коли документ уже розроблено та зареєстровано у Верховній Раді, — митники публікують новий сервіс, що не має жодного стосунку до нового розробленого проєкту закону?
Ярошевич пояснює, що через калькулятор теоретична митна вартість авто розраховується на основі об’єму двигуна — кількості «кубиків». Він також переконаний, що новий сервіс митниці не пропонує дешевого розмитнення авто, а, навпаки, створений в інтересах лобістів автоімпортерів.
«Євробляхери» погрожують фіскалам судами. А їхній очільник Олег Ярошевич заявив, що Макс Нефьодов має пояснити, для чого був створений згаданий калькулятор. В іншому випадку він пообіцяв нові мітинги ще й під стінами головного офісу Державної митної служби України з вимогою усунути Нєфьодова з посади.
Якщо згадати, що Нефьодов починав працювати як чиновник у попередньому уряді, ним же й був призначений на сьогоднішню посаду, ймовірно, такі фінти — своєрідний сценарій, аби позбутися свого-чужого на хлібній посаді. Але без явних ексцесів для нинішніх високопосадових керманичів, бо Нефьодов має певну підтримку й симпатиків серед молодого, просунутого виборця. Чи можуть для цього використовувати «євробляхерів»? Легко.
Дивно, що автоіндустрією вважається не розвиток і розбудова машинної галузі, а остаточне фінансове добиття тих, хто не такий багатий, щоб, з одного боку, бути спроможним придбати дороге, а значить нове імпортне авто, а з іншого — щоб користуватись старими радянськими легковиками, бо і їх реанімація сьогодні також вимагає чималих вкладень.
Та ці всі тези, хоч і суспільно важливі, але в даному контексті не основні, бо реальною повісткою денною збурення власників авто на європейських номерах може бути пошук приводів для усунення Максима Нефьодова від посади керівника митниці. Ну не даремно ж його не запросили до участі в розробці законопроєкту, який у принципі влаштовував власників авто на єврономерах і мав слугувати зменшенню суспільної напруги.
Ну що ж, слідкуємо далі. Чи чекатиме щось подібне інших керівників із пулу попередньої влади — главу Мінфіну Оксану Маркарову (згадаймо, її відомство також стало в позу щодо розробленого законопроєкту) та (за компанію) і главу МВС Арсена Авакова?