Робота за «Контрактом»: ділові українці щороку фестивалять на Подолі на святі власного виробництва

02.10.2019
«Київські Контракти» — масштабний ярмарок, який відновив свою роботу у 2016-му, після майже столітньої перерви, і тепер щорічно проводиться в Києві на Контрактовій площі (цього року він проходив на початку вересня). Тут пропонують свої товари українські виробники.
 
Сторінка фестивалю у «Фейсбуці» пише про мету «Контрактів» так: відро­дження українських традицій ярмаркування, знайомство відвідувачів фестивалю з українськими виробниками та популяризаторство української кухні.
 
Цього року територія фестивалю була поділена на такі зони:
 
1. Маркет — пропозиції від українських виробників одягу, аксесуарів, декору та  хендмейду;
2. Фудкорт — смачні й екзотичні страви від шеф-майстрів. (Тут можна було скуштувати млинці з різноманітними начинками, велику кількість овочевих страв i фруктові лимонади домашнього виготовлення);
3. Алея майстер-класів — малюнки хною, освітні майстер-класи, малювання як арттерапії та інші;
4. Мистецька сцена — виступи музичних колективів, виконавців, літературні читання, театральні вистави, кінопокази. Також були присутні кілька благодійних та екологічних організацій .
 
Один з організаторів ярмарку Тарас Войтюк розповів кореспонденту «України молодої» про збільшення кількості учасників, переваги ярмаркування та про те, як вирости в бізнесмена з маленької ятки на площі.
 
— Кількість учасників збільшується, але не так швидко, як хотілось би. Багато з виробників завдяки ярмарку виробили свій бренд, розширили виробництво продукції й тепер виходять на великий український ринок. Маркет дає можливість виробникам отримати швидкий відгук споживачів, оцінити потребу в товарі. На території ярмарку «дорослішало» багато українських бізнесів.
Якось брав участь підприємець, який зараз розвинув маленький бізнес до власної компанії. Він виробляє унікальні іграшки з дерева, JakTak. Якщо за допомогою смартфона зчитати кюар-код на них, то можна переглянути ролики про різні країни, в тому числі й про Україну. Це класно, бо розповідає про наш креатив.
 
Варто зауважити, що ми підтримуємо всіх учасників. Якщо комусь потрібна допомога, якої він не має (в маркетингових питаннях або юридичних) — ми надамо її, бо зацікавлені у розвитку атмосфери взаємопідтримки.
 
— Як ви ставитеся до конкурентного проекту Made in Ukraine?
 
— Дуже спокійно. Проекти працюють на одному ринку, але ми орієнтовані на одну мету — це головне. І готові до співпраці.
 
— Можна говорити про якусь динаміку в збільшенні відвідуваності?
 
— Так, на першому фесті було близько 100 українських брендів, у той час як цього року було близько 300. 

ДОВІДКА «УМ»

Вхід на фестиваль залишається безкоштовним кожного року. А назва Контрактової площі має славну історію. Купці Києва укладали контракти саме тут, а з кінця XVIII століття на цьому місці щорічно проходили міжнародні контрактові ярмарки. Сприяло розвитку підприємництва те, що Контрактова площа  розташована біля київського порту, який був основним джерелом експортно-імпортних поставок. Після розбудови мережі залізниць значення порту і Контрактової площі значно зменшилось, а центр ділового життя Києва перемістився на Хрещатик. «Київські Контракти» проходили в період із 1798-го по 1929 роки на столичному Подолі.