Не проходить і дня, щоб ватажки «ДНР» не вихвалялися черговими «успіхами».
То з піднесенням сповіщають, що на пляжі обладнали волейбольний майданчик або у сквері поставили кілька лавочок, то рапортують, що десь проклали доріжку.
Коли ж нема нічого такого, влаштовують урочисте гасіння поштової марки. У цьому переліку «досягнень» псевдореспубліки пуск днями потяга від Донецька до Оленівки видається епохальним.
«Можна подумати, що йдеться про політ на Марс», — невесело жартують місцеві жителі. Дійсно, подія викликає лише гірку посмішку.
Потяг цей, маючи статус приміського, складається з двох старих вагонів, які тягне маневровий тепловоз марки ЧМЕ3 випуску 1970-х років.
Швидкість курям на сміх — відстань у 25 кілометрів він долає більше години. Втім це нікого і не дивує, потяги у Донецьку не ходять шостий рік, уже виросли діти, які в житті не бачили потягів, як і літаків.
У минулі часи Донецькою залізницею в усіх напрямках неслись одна за одною електрички, заповнені пасажирами, а тут набралось чи не більше десятка.
А запустити електрички на цьому шляху при всьому бажанні неможливо, оскільки контактні проводи давно вкрадені і здані на металобрухт. Добре, що хоча б рейки якимось дивом уціліли...
Великого потоку пасажирів на новому маршруті теж не передбачається, бо з Донецька до Оленівки їхати ні для чого. Раніше жителі Оленівки їздили до Донецька на роботу, а зараз тут працювати ніде, підприємства позгортались. Таким чином, прибуток залізниця від цього маршруту навряд чи отримає.
Варто відзначити, пуск цього потяга викликано не стільки перевезенням пасажирів, скільки бажанням якось задіяти розкішний вокзальний комплекс, побудований у 2012 році до футбольного турніру.
З 2014 він стоїть напівзакинутий через непотрібність — їздити ж нікому, нікуди та й нема на чому. Як кажуть, довоювалися до ручки. Можливо, це саме те, що обіцяв колись попередній ватажок «ДНР»: «Ми будемо жити так, що Європа буде заздрити».
Так що пара старих вагонів має виконувати роль крутого експреса...