Авіалайнер Sukhoi Superjet 100 або «Сухой Суперджет-100» (SSJ-100) російської авіакомпанії «Аерофлот» згорів у московському аеропорту «Шереметьєво» після аварійної посадки в неділю, 5 травня.
За оприлюдненими вчора офіційними даними, загинула 41 людина. Серед загиблих — двоє дітей та бортпровідник, повідомляють російські ЗМІ.
До лікарень доправили щонайменше шістьох осіб, троє з них — у реанімації. У Мурманській області оголосили триденну жалобу через катастрофу.
Літак виконував рейс SU1492 Москва—Мурманськ і повернувся в аеропорт незабаром після злету, здійснивши екстрену посадку. Загалом на борту лайнера перебувало 73 пасажири і п’ятеро членів екіпажу. Літак вилетів о 18:03 за московським часом.
Згідно із записом польоту в сервісі Flightradar24, о 18:10 він досяг висоти 3 тис. 216 метрів, після чого почав знижуватися, заходячи на посадку.
«Суперджет» торкнувся злітно-посадкової смуги «Шереметьєва» близько 18:30. Згідно з записами з камер спостереження та свідченнями очевидців, лайнер сильно вдарився об поверхню смуги, його двічі підкинуло, після чого він загорівся.
Вогонь почався в районі центральної частини літака, миттєво охопивши всю його задню частину. В кінці пробігу літак розвернуло, і він зупинився. Одразу ж після зупинки бортпровідники оголосили евакуацію і стали допомагати людям залишити літак.
На відеозаписах і фотознімках видно, що дві основні стійки шасі літака або не вийшли, або надломилися під час посадки, і літак лежить двигунами на землі, а передню стійку шасі випущено. Пасажирам довелося залишати літак по двох надувних трапах.
У соцмережах обговорюють повідомлення про те, що евакуацію ускладнили самі пасажири, які намагалися зняти з полиць ручну поклажу.
На відео з «Шереметьєва» дійсно помітно, що деякі люди залишали літак iз речами, зокрема й досить великими сумками. Рятуючи свій багаж, пасажири носової частини не залишили шансу залишитися живими пасажирам хвостової частини.
Втім, у компанії «Аерофлот» заявили, що евакуація людей відбулася впродовж 55 секунд при нормативі в 90 секунд.
Наразі говорити про остаточну офіційну версію катастрофи зарано. Пасажири, які летіли цим рейсом, кажуть, що бачили, нібито в літак вдарила блискавка. У російських ЗМІ та соцмережах обговорюють повідомлення з посиланням на пілотів про те, що саме після удару блискавки в літака могла відмовити апаратура.
Зокрема, таку версію повідомляє агенція ТАСС. Агенція «Інтерфакс» iз посиланням на неназване джерело повідомила, що причиною повернення літака в Шереметьєво могла стати відмова радіозв’язку із землею.
За інформацією, що потрапила до соцмереж і ЗМІ, літак нібито перейшов на «ручний» режим керування. Superjet100 оснащений електродистанційною системою управління, коли пілот керує не безпосередньо літаком, а робить це через бортовий комп’ютер, який корегує сигнали. В аварійній ситуації вмикається режим, коли дії пілота корегуються менше.
У будь-якому разі відомо, що екіпаж прийняв рішення здійснити екстрену посадку, причому, судячи за траєкторією, він двічі намагався заходити на неї, замість того, щоб використати паливо, як зазвичай відбувається в таких випадках. Це могло б знизити вагу літака і спростило б його посадку.
Російський слідчий комітет відкрив кримінальну справу за статтею про порушення правил безпеки руху та експлуатацію повітряного транспорту, що призвело до смерті двох чи більше осіб.
Як повідомив офіційний представник «Аерофлоту» Максим Фетісов, командир «Суперджета», що потрапив в аварію, — досвідчений пілот iз нальотом у 1 тис. 400 годин на літаках типу SSJ-100 і 6 тис. 800 годин загалом.
На місці аварійної посадки літака в аеропорту «Шереметьєво» знайшли дві «чорні скриньки», повідомила вчора агенція РБК із посиланням на свої джерела в МНС. Ще дві «чорні скриньки» технічні служби, які працюють на місці події, виявити поки не можуть.
Пристрої були встановлені у хвостовій частині лайнера, що сильно постраждала від вогню та жорсткої посадки.
Літак Sukhoi Superjet 100 — російський регіональний літак. Він може перевозити до 98 пасажирів на відстань до 4 тис. 600 км. Літак випускають iз 2008 року, комерційна експлуатація розпочалась у 2011 році.
Для Росії Superjet став багато в чому іміджевим проектом, оскільки це був перший за пострадянську історію авіалайнер, повністю спроектований і збудований у цій країні.
SuperJet сприймався як символ відродження російського авіапрому, але проект так і не зміг стати комерційно успішним, зазначає Бі-Бі-Сі. Авіакатастрофа в Шереметьєво — друга в історії лайнера. Сім років тому, в травні 2012-го, в Індонезії «Суперджет» розбився під час показових польотів — через помилки пілотів та диспетчерів лайнер врізався в гору. Тоді загинули 45 людей.