Позавчора у головному столичному аеропорту «Бориспіль» відкрили другий пасажирський термінал.
Таке рішення було ухвалено завдяки зростанню пасажиропотоку та суттєвому розширенню маршрутної карти ірландського лоукостера «Райянейр».
Разом із «райянами» до нового терміналу перейде ще ціла низка авіакомпаній, які розраховують на пільгові умови обслуговування і не практикують пересаджувати свого клієнта на інші рейси.
За словами посадових осіб «Борисполя», термінал F закрили в 2013 році насамперед з економічних міркувань: коли було нераціонально витрачати значні кошти на утримання терміналу при низькому пасажиропотоці.
А тому саме в терміналі D було сконцентровано всі внутрішні і міжнародні рейси і таким чином оптимізовано витрати. П’ять років усі пасажири, що прилітали у «Бориспіль», проходили митні та прикордонні процедури в одному терміналі — D.
Ситуація змінилася в нинішньому році: авіакомпанії збільшують кількість рейсів, нарощують флот. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року є зростання пасажиропотоку на 15%. Отже, в літній сезон термінал D по кілька годин на добу працює на піку своєї пропускної здатності: відчувається брак стійок реєстрації і виходів на посадку.
Тож настав момент, коли економічно доцільно і комфортно для пасажирів знову використовувати термінал F. Аеропорт пішов на суттєве збільшення витрат, сукупний обсяг яких становив близько 100 млн. грн.
Першими про готовність перебазуватися в термінал F оголосили Laudamotion, Aigle Azur, Ryanair. Новий перевізник SkyUp Airlines, якого у нас позиціонують як першого національного лоукоста, вибрав термінал F як точку базування.
У SkyUp Airlines відзначили, що аеропорт «Київ» працює з важкими літаками авіакомпанії на межі своїх можливостей — як з точки зору їх експлуатації, так і з точки зору експлуатаційних характеристик злітної смуги.
А тому ухвалено рішення про розміщення літаків SkyUp Airlines на території аеропорту «Бориспіль», у терміналі F.
Частину рейсів через новий термінал виконуватимуть також YanAir, Air Serbia, Bravo Airways, Bukovyna, FANair, IrakyAirways, Wind Rose. Прибутковим термінал може стати при 15 рейсах на добу. У літній сезон навігації, обіцяють в «Борисполі», кожні 30 хвилин між терміналами їздитиме безкоштовний автобус Shuttle Bus.
За логікою створення лоукост-терміналу, у ньому базуватимуться «дешеві» компанії, частина з них можуть відмовитися не те що від телескопічного трапа, а й навіть від підвезення пасажирів автобусами: люди йтимуть до літаків пішки. Як це, втім, практикується у більшості європейських лоукост-летовищ.
А ТИМ ЧАСОМ...
Рейки, рейки, шпали, шпали...
В останній день березня Укрзалізниця провела індексацію тарифів на вантажні залізничні перевезення в межах України: ціни піднялися на 14,2%.
На думку залізничників, березневе підвищення — це перший етап на шляху до запровадження постійно діючої моделі автоматичної індексації тарифів на індекс цін виробників промислової продукції.
«Нова концепція тарифоутворення на залізничному транспорті має бути розроблена Укрзалізницею спільно з учасниками ринку до 1 липня 2019 року», — повідомили в компанії.