У переважній більшості 200 зразків, переданих Національною прокуратурою Польщі у травні 2017 року лабораторії у Великобританії, виявлено сліди речовин, що використовуються для виробництва вибухівки, включаючи тротил, повідомив польський портал wPolityce.pl.
«Ця інформація прихована слідчими. Проте ми дізналися, що кілька тижнів тому до польської прокуратури надійшов лист, що повідомляє про часткові результати дослідження, проведеного в лабораторії судово-вибухових речовин (Forensic Explosives Laboratory), підпорядкованій міністерству оборони Великобританії, яка спеціалізується на судово-медичних дослідженнях, пов’язаних із вибуховими речовинами», — повідомляється на порталі.
Зазначається, що «на більшості з них були виявлені сліди речовин, які використовують для виробництва вибухівки». Йдеться не тільки про тротил, а й про інші компоненти.
«Яке значення для слідства та встановлення причин катастрофи має інформація про те, що за кордоном знайдено сліди тротилу та інших речовин? Колосальне. Хоча поки ще передчасно робити остаточні висновки. Варто стриматися з однозначними висновками, поки не будуть проведені всі аналізи. Коли всі результати будуть доставлені, прокурори почнуть їх інтерпретувати. Можливо, тільки з цією метою буде залучено більше фахівців з-за кордону. Це стандартна практика», — написано у статті.
Видання «Газета Польська Цодзєннє» вчора наводить коментар польського фізика Казімєжа Новачика, який працює в США, а в Польщі є віце-головою смоленської підкомісії (її завданням є дослідити обставини катастрофи літака польського президента під Смоленськом).
За словами доктора Новачика, він очікував такого результату, причому дослідження проведено на зразках, узятих 2013 року.
«У попередніх висновках проігноровано важливу інформацію, що вказувала на наявність вибухових речовин. Тепер дослідження експертів з Англії підтвердили, що наші попередні висновки, передані в прокуратуру торік у червні, були слушними», — заявив співрозмовник газети.
На запитання, коли можна сподіватися остаточних висновків про причини смоленської катастрофи, доктор Новачик висловив надію, що робота закінчиться ще цього року, але чимало залежить від закордонних експертів із багатьох країн, особливо з центру NIAR у США. Як він додав, триває аналіз травм загиблих у цій катастрофі, чого раніше не було зроблено.
Літак Ту-154М розбився 10 квітня 2010 року неподалік летовища «Сєвєрний», що поблизу Смоленська. На борту машини були президент Лех Качинський, його дружина, представники польського уряду та еліти. У катастрофі загинуло 96 людей. Польська делегація прямувала на урочистість із нагоди 70-ї річниці Катинського злочину.