Сьогодні вступає в дію постанова Кабінету Міністрів України від 18 липня 2018 року №710, якою внесено зміни до Порядку ведення Державного земельного кадастру.
Вони дозволять реєструвати земельні ділянки онлайн. Фізичні та юридичні особи, які бажають зареєструвати земельну ділянку, зможуть подати відповідну заяву та необхідну документацію через розробника такої документації, тобто сертифікованого інженера-землевпорядника.
Заява про проведення державної реєстрації земельної ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками буде подаватися в електронній формі з використанням особистого електронного цифрового підпису. Можна буде отримувати викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру в режимі онлайн з можливістю її друку на своєму комп’ютері для подальшого використання при підготовці землевпорядної документації.
Отримати викопіювання зможе будь-яка фізична або юридична особа за умови ідентифікації з використанням ЕЦП або іншого альтернативного засобу ідентифікації.
Також спрощується процедура державної реєстрації земельної ділянки з урахуванням принципу екстериторіальності при наданні відповідної послуги, усуваються причини багаторазових звернень фізичних та юридичних осіб із заявами та документами через центри надання адміністративних послуг до державних кадастрових реєстраторів (у разі виявлення помилок, необхідності внесення певних уточнень).
Вочевидь, завдяки новим можливостям зменшаться й зайві витрати. При цьому можливість подати відповідні документи щодо внесення відомостей до Державного земельного кадастру до Державного кадастрового реєстратора особисто залишається.
Постанова деталізує підстави для відмови у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру: якщо підставою для відмови є невідповідність поданих документів вимогам законодавства, реєстратор у рішенні про відмову відзначає такі відомості з посиланням на нормативно-правовий акт і його положення, з якими виявлено невідповідність; якщо підставою для відмови є нерозбірливий текст, закреслені слова, помилки тощо, реєстратор у своєму рішенні про відмову вказує назву документа і його частину, в якій написано нерозбірливий текст або виявлені помилки, а якщо заявник подав документи не в повному обсязі, то реєстратор зазначає назви документів, яких не вистачає.
Аби не допускати порушень під час державної реєстрації земельних ділянок, постановою уряду запроваджується онлайн-моніторинг розгляду всіх видів заяв, що опрацьовуються у Державному земельному кадастрі. Сервіси відкритого моніторингу нададуть заявнику можливість контролювати стан готовності необхідних документів та отримувати актуальну інформацію про можливість їх отримання у відповідному центрі надання адміністративних послуг.