За інформацією Укрзалізниці, пасажири поїздів найчастіше забувають мобільні телефони, парасольки та елементи одягу. Чимало речей люди гублять на станції Київ-Пасажирський, де великий пасажиропотік.
Трапляється так, що люди залишають свої речі у потягах за різних обставин. Подібна ситуація трапилася з Юлієм Морозовим.
«Забув у потязі годинника (лишив під подушкою), коли виходив зранку в столиці з 297-го, «Херсон—Київ». Виявив уже в Пущі, години за півтори. Почався телефоноквест із дзвінками до ПАТ «Укрзалізниця». Поговоривши з десятком жіночок різного ступеня доброзичливості, з’ясував, що ніякі бюро знахідок у реальності не працюють. Але від однієї отримав дорогоцінну інформацію, що «мій» вагон назад поїде не своїм 297/298-м о 21:52, коли я збирався його ловити, а під номером 102 і на півтори години раніше! Цей інсайд все і врятував! Прийшовши на вокзал о 19:40, я знайшов «свій» вагон, достукався в зачинені двері і... побачив двох чужих мужичків у «трєніках».
Виявилося, що вони — інша зміна. Але! Мій провідник завбачливо лишив їм записку з написом «Часи» і своїм номером. А потім, коли я йому додзвонився, ще й сам запропонував винести мені годинника до зупинки і ніяковів, коли я йому намагався скромно фінансово віддячити. Отакий чудовий і порядний провідник Женя існує в цьому світі! Особливо неприємно було, а потім приємно стало, бо годинник — подарунок дорогоцінної дружини», — розповів Юлій.
У відомстві зазначають: якщо пасажир вийшов із вагона на шляху прямування поїзда і відразу помітив, що щось забув у вагоні, то він повинен звернутися до начальника тієї станції (вокзалу), на якій вийшов, і написати заяву, в якій вказати номер свого вагону і місця, описати забуті речі і зазначити найближчу станцію, на якій йому буде зручно їх забрати.
Якщо речі залишено у будь-якому залі очікування вокзалу станції Київ-Пасажирський, знято з поїзда або ж знайдено на вокзалі, то «оплата за зберігання проводиться в касі стаціонарної камери схову з розрахунком як за речі, вилучені зі стаціонарної камери схову, за кожну добу зберігання», — пояснили в «Укрзалізниці».
Забули речі на станції — вони там і зберігатимуться. Щоб їх забрати, варто показати свої документи залізничникам. Також про забуте чи загублене пасажири можуть повідомляти в контактний центр за номером телефона: 0 800 50 31 11 (дзвінки безплатні).
Щоб забрати речі з бюро знахідок станції Київ-Пасажирський, пасажир повинен у заяві зробити їх опис. Якщо речі зберігалися в автоматичних камерах схову, необхідно вказати номер комірки й шифр або надати жетон чи, за наявності, розрахунковий чек.
По свої забуті чи загублені речі в поїзді на шляху прямування пасажири можуть звернутися на кінцеву станцію прибуття. Зберігаються вони там не більше 30 днів, тому за цей час треба встигнути повернути свою власність.
Знайдені на станції Київ-Пасажирський речі, що потрапили в бюро знахідок, можуть і не дочекатися своїх власників. Минулого року надійшло 1 тис. 269 речей, з яких забудькуваті пасажири забрали лише п’яту частину.