Львівські студенти на свої кишенькові гроші створили впізнаваний бренд

13.03.2019
Львівські студенти на свої кишенькові гроші створили впізнаваний бренд

Арахісова паста — поживна і вигідна.

Михайло Бойко і Тарас Фітьо за кілька років перетворили хобі у бізнес із мільйонними оборотами.
 
 
Сьогодні вони — серед найбільших виробників арахісової пасти в Україні торгової марки «ТОМ».
 
 
Першу пасту (пару сотень баночок) хлопці зробили в 2012 році, маючи з обладнання єдину машинку, яка пере­роблює арахіс. Інвестиції на той момент склали по 100 доларів від трьох студентів.
 
 
А «дорослий» бізнес-проект почали реалізовувати у 2015 році, вклавши у справу вже близько 2 мільйонів гривень. Сьогодні на підприємстві встановлено німецьке та італійське обладнання, яке переробили під себе.
 
Сировину купують у прямих імпортерів з Індії, Аргентини, Китаю — залежно від сезону і ціни. Арахіс беруть нечищений, самі його обсмажують, чистять від шкаралупи, доочищають і закидають в апарат, що його переробляє.
 
Готова паста потрапляє в дозатор. На підприємстві кажуть, що працюють за ДСТУ, не додаючи ні емульгаторів, ні згущувачів — лише натуральні наповнювачі. Тому й термін зберігання пасти нетривалий — всього шість місяців.
 
Наразі під брендом «ТОМ» продається 11 смаків арахісової пасти: нейтральна, солодка, солона, з шоколадом, медом, журавлиною, курагою, родзинками, чорносливом, шматочками шоколаду, шматочками арахісу.
 
Протягом місяця, залежно від сезону, «ТОМ» випускає від 3 до 10 тонн арахісової пасти. Виробництво поки що завантажене на 10 відсотків, але ж розраховували його перспективу.
 
Напрацювали вже велику базу оптових і роздрібних клієнтів по всій країні. Пасту продають у крамницях, еко-магазинах та спортивних клубах. Місячний обіг коливається від 0,5 до 2 мільйонів гривень.
 
Продукт продають у стіках по 25 грамів та склі, пластику — по 35, 180, 300, 500 грамів. Оптовикам продають відрами по 10 кілограмів. Не все, звісно, йде, як по маслу.
 
«Намагалися виходити на супермаркети, але в них дикі умови. Там не йдеться про заробіток, — хіба що про рекламу. Також працюємо з ресторанами, які беруть пасту для сніданків. З нашою пастою виробляють також круасани, попкорн, печиво, солодощі, корм для собачок. Для спортсменів — це джерело білка», — розповіли на підприємстві.
 
Коли починали справу, то конкурентів практично не було. Зараз їх близько десятка в Україні. Але ринок ще тільки розвивається, тому конкуренція не заважає. Імпортна арахісова паста дорожча, ще й часто містить некорисні жири.
 
Про якісний український продукт дізнається все більше зацікавлених споживачів, забезпечуючи постійне зростання продажів.