Столичні бізнесмени Павло Волков та Андрій Пилявський налагодили виробництво автомобільних будиночків на колесах для відпочинку на природі.
За оцінками фахівців, вони виявилися кращими від зарубіжних моделей. Тому українських «Равликів» уже поставляють у декілька країн Європи та навіть у Нову Зеландію.
Любов до автосправи у Павла зародилася, коли в 15 років отримав від батька старенький «Запорожець». На ньому їздив на навчання у «бурсу» дворовими вуличками, щоб не потрапити на очі співробітникам ДАІ, бо прав на водіння авто в такому віці не видавали.
Зате пройшов справжню школу автомеханіка: доводилося постійно самому ремонтувати ЗАЗика.
А ще зі своїм товаришем дитинства Андрієм, який також любив цю справу, чимало подорожували, їздили в гори та на риболовлю, сплавлялися річками, щоразу клопітно облаштовуючи побут.
Тож коли кілька років тому Павло побачив у журналі фото американського автобудиночка, загорівся сам і запалив товариша ідеєю зробити подібний кемпер («равлик на колесах», як їх називають у нас жартома) для комфортного відпочинку.
Удвох майже три місяці безвилазно чаклували в гаражі Павла, створюючи першу модель у вигляді краплі — для поліпшення аеродинамічних властивостей і полегшення транспортування легковиком. Корпус виготовили з неіржавіючої сталі — майже дзеркальний, що надавало особливого шарму.
Товариші представили свого «первістка», в якому компактно розмістили тримісну спальню з телевізором, аудіосистему, кухню з холодильником та газовою плитою, умивальник з душем та ще деякі атрибути комфорту, на автомобільній виставці разом із відреставрованим ретро-BMW, і викликали справжній фурор. Успіх надихнув кемперів-початківців, вони навіть кинули для продовження справи свої добре оплачувані роботи.
«Виготовляючи першу модель, зіпсували чимало матеріалу і деталей, багато чого виготовляли вручну та підганяли, щоб усе було компактно і комфортно. Тому витратили на неї понад 8 тисяч доларів, — згадує Павло Волков, керівник технічної частини проекту.
— Розуміли, що ризикуємо, бо в Україні ще не розвинутий відпочинок способом караванінгу — автотуризму з проживанням у будиночках на колесах, як у європейських країнах та США. Але, відчувши зацікавленість відвідувачів виставки, таки вирішили зайнятися цим бізнесом. В тому ж гаражі змайстрували ще три кемпери у різній комплектації, котрі теж викликали великий інтерес любителів подорожей на виставках. Тож невдовзі створили фірму Liefestyle Camper та налагодили виробництво».
Бізнесмени орендували 400 квадратних метрів приміщення на одному з колишніх столичних заводів, найняли працівників. Своїми силами залили нову підлогу, встановили дах, «оживили» кран-балки, змонтували «розумне» економне опалення.
Добре, що знайшовся інвестор — великий любитель караванінгу, який має кілька автопричепів, Анатолій Бурбеза. Він допоміг фінансово і став адміністративним керівником компанії Liefestyle Camper.
В цеху постійно звучить музика, під яку працюється веселіше, адже майже всі працівники молодого віку. Зараз у команді кілька чоловіків, які покинули свої попередні заняття менеджерів, продавців і перекваліфікувалися на складальників, операторів, конструкторів, логістів. За логістику відповідає Андрій Пилявський.
Запчастини та комплектуючі доводиться замовляти в багатьох країнах, — а їх понад 400 найменувань. Попри складність роботи та ненормований графік, усі працівники трудяться охоче і жоден ще не звільнився. Адже, окрім немалої зарплати та соціального пакета, тут створено хороші умови праці — є душова, роздягальня з шафками, забезпечення фірмовим одягом. Гарантовано участь у різних, зокрема й зарубіжних, автомобільних виставках, де експонуються будиночки на колесах. А це також непогана мотивація сумлінної праці.
«Використовуємо лише високоякісні матеріали і комплектуючі, — показує виробництво Андрій Пилявський. — Ось конструктори вирізають деталі майбутніх кемперів на імпортних станках iз числовим програмним управлінням із фанери, завезеної з Парижа. Вона в 3-4 рази дорожча від російського, литовського чи вітчизняного аналога, але на третину легша від них, що дуже важливо для буксирування легковиком. Окрім «краплі», випускаємо й моделі для позашляховиків — Х-Line. Вони хоча й важчі, але більш прохідні та місткі і користуються попитом, особливо в Європі, адже власниками таких автівок є забезпечені люди.
Такi моделi мають корпус із двокомпонентного полімеру, стійкого до корозії та подряпин. «Равлики» можуть комплектуватися автономним дизельним чи бензиновим обігрівачем, що дозволяє відпочивати в будиночку навіть у великі морози. Також можна використовувати переносний генератор чи сонячні панелі для освітлення та живлення електроприладів або зарядні станції на 220 вольт. Якщо раніше майже 80 відсотків деталей ми виготовляли вручну — навіть корпус із нержавіючої сталі, то тепер нам вирізають його на аутсорсінгу лазером, а комплектуючі закуповуємо в Італії, Німеччині, Франції, інших країнах.
Кемпери стали дорожчими (в середньому 5 тисяч євро), але все одно вони значно дешевші за імпортнi, тому й мають великий попит за кордоном. Європейські дилери продають їх по 12-14 тисяч євро. Ми вже відправили у згадані країни, а також у Бельгію, Словаччину, Нідерланди та Нову Зеландію близько 30 своїх причепів, і ринок розширюється. Сертифікувавши в Європі, зможемо реалізовувати значно більше автобудиночків. А недавно виготовили чотири кемпери для вітчизняних замовників на позашляховиках».
Незважаючи на труднощі розвитку свого неординарного виробництва, винахідники сподіваються, що їх «равлики на колесах» поїдуть і по всій Україні, де люди гідно зароблятимуть, а відтак і зможуть комфортно відпочивати.