Високотехнологічні теплиці рятують українських експортерів овочів

13.02.2019
Раніше з грудня по березень виробництво тепличних овочів в Україні повністю припинялося.
 
Але останніми роками зростає їх експорт саме в зимові місяці. Тільки протягом січня 2019 року Україна експортувала 140 тонн тепличних томатів і 221 тонну тепличних огірків.
 
Як повідомляє сайт EastFruit, цьогоріч експорт згаданих культур зріс на 26 і 58 відсотків, відповідно, порівняно з січнем минулого року, ставши рекордним для України.
 
Відчутно зростає і внутрішнє споживання овочів-«підсніжників». Навіть попри те, що чимало тепличних підприємств України на тлі високих цін на газ і перекриття доступу до російського ринку вимушено припинили існування.
 
Тобто загальне зниження обсягів виробництва тепличної продукції та її експорту не вплинуло на динаміку виробництва продукції в зимових теплицях.
 
Бо сьогодні це — високотехнологічні підприємства, які вирощують продукцію цілий рік, без зимових канікул. 
 
Вартість утримання 1 гектара таких теплиць із застосуванням новітніх технологій (при традиційній технології вирощування) перевищує 1,5 млн.грн., а при застосуванні LED-технологій (вирощування в умовах світлокультури) сягає й €3 мільйонів.
 
І це без урахування будівництва та модернізації інженерних мереж. За даними Торгового дому «Калинівка-Преміум», озвученими на спеціалізованій конференції «Овочі та фрукти України-2018: вектор на експорт», у минулому році площа скляних теплиць в Україні становила всього 280 гектарів.
 
А, наприклад, в невеличких Нідерландах площа скляних теплиць становить 6 тисяч гектарів.
 
Вважається, що в Україні ще близько 8 тисяч гектарів займають плівкові теплиці фермерського і присадибного типу. Хоча ця інформація є дуже приблизною, бо статистики за такими теплицям не існує.
 
Іншим позитивним фактором вітчизняного тепличного бізнесу є збільшення поставок овочів у країни Євросоюзу, де можна отримати значно вищу ціну за продукцію високої якості, ніж на відторгненому ринку Росії.
 
Останнім часом тепличники всерйоз придивляються і до можливостей поставок своїх томатів на більш віддалені ринки збуту, — скажімо, до країн Близького Сходу.