Багатостраждальний Шулявський міст, який горів і розвалювався, а відтак уже давно «стомився» (за визначенням столичного мера Віталія Кличка), чекаючи реконструкції, доживає останні дні.
Його буде демонтовано повністю і на цьому місці збудують сучасну дворівневу транспортну розв’язку. «УМ» дізналася деякі деталі масштабного будівництва.
Зараз по обидва боки шляхопроводу повним ходом веде підготовчі роботи компанія «Північноукраїнський будівельний альянс», котра набрала для цього об’єкта спеціальну команду на чолі з головним інженером Віталієм Чеберяком — він керував будівництвом транспортної розв’язки біля мосту Патона.
З одного боку шляхопроводу бульдозери розчистили від асфальту старий заїзд із вулиці Гетьмана на проспект Перемоги, з іншого — виїзд на вулицю Довженка.
Тут повністю замінять асфальтове покриття, під яке вже підготували спеціальні піщані «подушки», а також переклали наявні інженерні мережі та провели благоустрій території, звільнивши об’їзні шляхи навколо.
У зв’язку з майбутнім будівництвом рух транспорту організовано за маршрутом: через вулицю Борщагівську, Повітрофлотський проспект і шляхопровід, вулиці Зоологічну, Дегтярівську та Довженка.
Про ці зміни в маршрутах повідомляють відповідні знаки на під’їздах. Сам же Шулявський міст спочатку планували залишити і реконструювати, розширивши на кілька смуг руху та відповідно укріпивши, але технічна експертиза показала, що старі несучі залізобетонні конструкції, які пережили дві пожежі, та фундаменти опор можуть не витримати зростаючого навантаження транспортних потоків.
Тому прийнято рішення про повний демонтаж мосту. Триватиме він приблизно два місяці, повідомив головний інженер комунального підприємства «Дирекція будівництва дорожньо-транспортних споруд Києва», яке є замовником будівництва на Шулявці, Олександр Здольник.
Спочатку будуть демонтовані опори дорожніх ліхтарів, а також перила та бар’єрні огорожі. Потім розберуть карнизи тротуарів над місцями минулих пожеж та повністю знімуть асфальтове покриття тротуарів і проїжджої частини. Після чого візьмуться розбирати основі конструкції.
Це буде дуже копітка робота, пов’язана з ретельним дотриманням техніки безпеки, адже повністю рух проспектом Перемоги не перекриватимуть, а лише почергово закриватимуть одну смугу. Тож над цими проїздами працюватимуть лише вночі, коли інтенсивність руху значно зменшується.
Будівництво ж нової дворівневої транспортної розв’язки у вигляді неповного листка конюшини, проект якої розробив інститут «Київдормістпроект» ще в 2008 році, передбачає три з’їзди з мосту замість нинішніх двох, розповів директор інституту Володимир Воробйов.
На в’їздах на новий міст з обох боків планується розширити дорожнє полотно шести смуг, а на самій естакаді їх буде вісім, що дасть змогу збільшити пропускну спроможність до 15-20 тисяч машин у час пік замість нинішніх 13.
Також передбачено двополосний з’їзд із мосту на проспект Перемоги, для якого потрібно звести естакаду, демонтувавши п’ятий цех заводу «Більшовик», який уже давно не експлуатується, але перебуває у нього на балансі.
Тож його демонтаж потрібно погоджувати з Фондом держмайна, і місто має виплатити заводу за нього певну суму або добитися передачі його в комунальну власність.
Також плануються з’їзди з мосту на вулиці Довженка та Гетьмана, поліпшення правого повороту на шляхопровід із проспекту Перемоги та ще деякі корекції руху.
Для кріплення самої естакади мосту під нього мають установити нові залізобетонні опори — при цьому посередині шляхопроводу (на проспекті Перемоги) їх не буде.
На них покладуть залізобетонні палі діаметром півтора метра і довжиною 26 метрів, які накриють прогонними листами із мостової сталі з антикорозійним захистом і литим асфальтобетоном та гусасфальтом.
Якість цих робіт контролюватимуть фахівці КП «Київшляхміст». Усього на будівництві буде використано близько 2 тисяч тонн сталі.
Як запевняють мостобудівці, весь метал перевірятимуть на відповідність стандартам в Інституті електрозварювання імені Патона, інші будівельні матеріали — спеціальна лабораторія.
На транспортній розв’язці передбачено також облаштування велодоріжки шириною два метри і довжиною 985.
На мосту мають прокласти новий тротуар, бар’єрні та перильні огорожі будуть оцинковані, а відкриті його частини передбачається обкласти гранітною плиткою, стійкою до вологи, вогню та солі, що нею посипають дороги взимку.
При будівництві мосту будуть застосовані металеві деформаційні шви та інші елементи і деталі німецького виробництва. Попередньо загальну вартість будівництва мосту оцінюють у майже 609 мільйонів гривень.
ЕКСПЕРТНА ДУМКА
Дмитро Безпалов, директор агентства з моделювання транспортних потоків «А+С Україна»:
— Нова транспортна розв’язка на Шулявці суттєво не вирішить проблему із заторами в місті, зокрема і на проспекті Перемоги, який часто в години пік стоїть. До того ж, збільшення пропускної здатності на цьому шляхопроводі призведе до заторів на Караваєвих дачах, де вже й зараз дуже завантажений трафік і часто виникають корки. Також це суттєво погіршить проїзд на вулиці Дегтярівській, у районі Дорогожичів та Телички. Така велика розв’язка мала б плануватися в комплексі з прилеглими вулицями та всією дорожньо-транспортною мережею. На мою думку, для нормального врегулювання руху на Шулявці можна просто знести міст і поставити світлофор, прибавивши часу на червоне світло. Ми гіпотетично порівнювали час поїздки через цей шляхопровід і без нього, то він зменшувався всього на декілька секунд. Чи ж варто заради цього витрачати до мільярда гривень — думаю, що будівництво обійдеться в не меншу суму?