В Уманському районі Черкащини введено в експлуатацію шляхопровід на ділянці автодороги державного значення Стрий—Тернопіль—Кропивницький—Знам’янка.
За словами начальника Служби автомобільних доріг у Черкаській області Владислава Демиденка, реконструкцію шляхопроводу через залізничну колію та підходів до нього реалізували у рамках відновлення цієї міжнародної автодороги.
Роботи виконувало підрядне підприємство ТОВ «Мост-Девелопмент», яке перемогло у тендері, надавши найпривабливішу цінову пропозицію через систему державних закупівель ProZorro.
Загалом було задіяно 110 одиниць техніки та механізмів. Роботи з реконструкції шляхопроводу розпочалися у червні і тривали шість місяців.
Як пояснює «УМ» прес-секретар Служби автодоріг Черкащини Юрій Дубрава, під час реконструкції шляхопроводу розширили проїзну частину, облаштували нові опори шляхопроводу, прогонові споруди, замінили балки, влаштували водовідведення, тротуари, нове бар’єрне та перильне огородження, залізобетонну монолітну плиту, деформаційні шви, асфальтобетонне покриття на підходах до шляхопроводу, нанесли дорожню розмітку та встановили нові дорожні знаки.
Старий шляхопровід через залізничну колію на цій автомобільній дорозі, яка проходить через Вінницю, було побудовано ще у 1961 році. У результаті 56-річної експлуатації, негативного впливу кліматичних коливань, збільшення інтенсивності руху автомобільного транспорту, у тому числі великовагового — більше 40 тонн, відбувалось руйнування балок прогонових будов, деформаційних швів та асфальтобетонного покриття.
Останнім часом на шляхопроводі ввели обмеження руху транспортних засобів вагою більше 15 тонн, бо він вимагав спеціального постійного контролю за його технічним станом, наголошує Юрій Дубрава.
За висновками експертів, габарити старого шляхопроводу, міцність бетону плит прогонової будови не відповідали нормам, а вантажопідйомність плит прогонової будови та опор — наявному навантаженню.
Окрім цього, місцями було зруйновано захисний шар бетону плит проїзної частини, спостерігалась корозія арматури, а цього року виявили ще й наскрізний пролом бетонної плити з оголенням та корозією арматури, що знижувало поперечну жорсткість прогонової будови та її несучу здатність.
Тож шляхопровід, який з’єднує захід і схід країни і по якому за добу проїжджає майже 9 тисяч авто потребував негайної реконструкції та перебудови, що й було успішно зроблено.
До речі, довжина дороги Стрий—Тернопіль—Кропивницький—Знам’янка у межах Черкаської області — 37 км. Цього року було відновлено та введено в експлуатацію 27,7 км автодороги вартістю 595 млн. грн. Наступного року заплановано відновити ще 7 км.