Цього року ситуація з експортом українського меду не така сприятлива, як у попередні роки. На думку гравців ринку, це пов’язано зі збільшенням світового виробництва меду.
«Початок «активного медового сезону», який традиційно припадає на серпень-вересень, продемонстрував істотне зниження поставок українського меду на зовнішні ринки.
За підсумками 9 місяців нинішнього року, експорт скоротився на 40 відсотків у порівнянні з відповідним періодом минулого року і на 9 відсотків поступається аналогічному показнику 2016 року.
Цьогоріч він становить 27,8 тисячi тонн, а виторг за нього — 57,4 мільйона доларів», — зазначає експерт FAO Анна Бурка.
Утім зацікавленість великих гравців до медової галузі зберігається, так само росте і кількість експортерів меду. Вони мають наперед укладені експортні контракти і працюють у штатному режимі.
Експортери пояснюють, що чимало наших виробників просто відмовляються продавати мед в очікуванні кращої ціни.
За словами директора Української асоціації експортерів та переробників меду UAHEP Вадима Паньковського, у липні-серпні на світовій медовій арені сформувались великі перехідні залишки, що призвело до падіння попиту на вітчизняний мед. Тож покупці української продукції почали пропонувати значно нижчу ціну, аніж це було раніше.
Якщо на початку 2018 року експортна ціна досягала 2 євро/кг, то у липні-серпні вона знизилася до 1,4 євро/кг євро. У результаті, і закупівельна ціна на внутрішньому ринку теж впала.