Міст завдовжки аж 55 кілометрів відкрили вчора в Китаї. Він є найдовшим у світі і сполучає Гонконг із материком. Церемонія відкриття відбулася в місті Чжухай, де мегаміст сполучається з континентом, за участi президента Китаю Сі Цзіньпіна і лідерів Гонконгу та Макао, повідомляє «Німецька хвиля». Міст з’єднує три ключові прибережні міста на півдні Китаю: Гонконг, Макао і Чжухай. Близько 30 кілометрів загальної довжини мосту перетинають море в дельті Перлинної річки. Від сьогодні міст буде відкритий для регулярного руху.
На мегаміст, що здатен витримати землетруси і тайфуни, пішло 400 тисяч тонн сталі. Це 60 Ейфелевих веж, наголошують фахівці. Міст має підводний тунель: щоб дозволити прохід морським суднам, ділянка посередині мосту завдовжки 6,7 км заглиблюється під воду. Тунель прокладено між двома штучними островами. Вільна від мосту ділянка водної поверхні дозволяє суднам проходити через дельту річки Чжуцзян — один із головних індустріальних районів Китаю. Решта секцій — це сполучні дороги, естакади та тунелі на земельних ділянках, що сполучають Чжухай та Гонконг з основним мостом.
Будівництво мосту почалося 2009 року і супроводжувалося численними скандалами і перевитратами коштів. Загальну вартість будівництва оцінюють у 20 мільярдів доларів. Крім того, під час спорудження мосту сталося чимало смертельних випадків. Місцеві ЗМІ навіть назвали його «мостом смерті». За офіційними повідомленнями, 18 робітників загинули під час будівництва, ще сотні були поранені.
Екологи ж заявили про те, що спорудження мосту може завдати серйозної шкоди морській екосистемі, зокрема китайському білому дельфіну, який перебуває під загрозою зникнення.
Будівництво мосту — частина плану Китаю зі створення «Області великої затоки» — амбітного плану з економічного розвитку, що має поєднати Гонконг, Макао та дев’ять інших міст на півдні Китаю. Наразі на цій території проживають 68 мільйонів людей. Раніше подорож iз міста Чжухай до Гонконгу забирала до чотирьох годин. За допомогою нової переправи цей час скоротиться до 30 хвилин.
Ті, хто хочуть скористатися мостом, мусять отримати спеціальний дозвіл, який видається за системою квот. Для всіх транспортних засобів проїзд платний. Влада спочатку розраховувала, що міст щодня перетинатимуть приблизно 9200 транспортних засобів. Згодом чиновники знизили очікування після того, як у регіоні збудували нові транспортні мережі.
Китайська влада каже, що міст принесе економіці до 10 трильйонів юанів (1,44 трлн. доларів), але у Гонконзі в цьому сумніваються. «Я не впевнена, що міст зможе окупити вартість експлуатації, якщо ним користуватимуться не так багато машин», — розповіла гонконзький політик Таня Чан китайській службі Бі-Бі-Сі. І додала: «Я переконана, що ми ніколи не відіб’ємо вартість його спорудження». За підрахунками китайської служби Бі-Бі-Сі Ньюс, завдяки платі за проїзд міст приноситиме лише близько 86 млн. доларів щороку. Третина прибутку йтиме лише на витрати для технічного обслуговування мосту. Критики називають міст непотрібним і задорогим проектом, який не гарантує економічної вигоди.
Інші кажуть, що основна мета мосту — не стільки економічна, як символічно-політична, адже таким чином Гонконг фізично приєднали до материкового Китаю. Пекін планує посилити інтеграцію капіталістичного Гонконгу до соціалістичного континентального Китаю.
Гонконг — особливий адміністративний район Китайської Народної Республіки, який діє за принципом «одна країна — дві системи» та має капіталістичну економіку, а також суверенітет щодо більшості питань за винятком зовнішньої політики та оборони. Чимало людей iз семимільйонного населення Гонконгу побоюються, що подальше зближення острівного регіону з КНР загрожує його особливому статусу, зазначає агенція dpa.