Прилади, які майже чотири роки припадали пилом, знову повертаються на українські дороги.
Американські радари TruCam відтепер фіксуватимуть перевищення швидкості у всіх регіонах України.
У 2014 році через брак сертифікації та ліквідацію ДАІ їх заборонили використовувати на магістралях. Зараз, запевняють у Національній поліції, — усе під контролем.
«Прилади, які вже пройшли сертифікацію, не потребують її проходження повторно. Фахівці перевіряють, чи правильно працюють усі компоненти, чи правильно працює програмне забезпечення, чи в належному стані всі деталі приладу», — прокоментував перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Національної поліції України Олексій Білошицький.
Поки ж радарів, які пройшли перевірку, всього 25, і використовуватимуть їх на трасах iз найнебезпечнішою аварійною ситуацією. Проте у поліції зазначили, що з часом планують збільшити кількість присторіїв автофіксації до 200. Вартість одного такого приладу — майже 11 тис доларів.
Пристрій використовуватиметься винятково за наявності попереджувального знаку про те, що ведеться фото- та відеофіксація правопорушень.
Водночас використання приладу здійснюватиметься поряд зі службовим транспортним засобом, який стоятиме з увімкненими маячками синього кольору.
У поліції запевняють, що повертають радари, перш за все, з превентивною метою: «Наше завдання — спонукати водіїв знизити швидкість у тих місцях, де є підвищений рівень дорожньо-транспортних пригод, особливо ДТП з потерпілими і загиблими».
Робоча дистанція такого приладу складатиме 1,2 км. Поліцейський має прицілитися, зафіксувати автомобіль, зупинити автівку і на місці ж виписати штраф.
Таким чином, сплачуватиме штраф не власник автівки, а водій, який перебував за кермом. Із власного гаманця доведеться викласти за перевищення швидкості на понад 20 км — 255 гривень, на 50 км і більше — 510 гривень.
Платити доведеться вже від понеділка, 15 жовтня, поки ж поліцейські лише попереджають про перевищення швидкості. Думки ж водіїв, з якими поспілкувалася «УМ» стосовно нововведень, різняться.
«Це робиться з метою відмивання коштів. Спочатку будуть закуповувати так, щоб відмити, а потім на місці будуть заробляти. Просто повернеться стара схема «міліція з кущів», коли ні з того ні з сього тебе зупиняють і звинувачують у порушенні. Бо «листів щастя» ж не буде. Штрафуватимуть на місці. А хто перевірятиме порушення? Ніхто. От водії і домовлятимуться на місці», — коментує київський водій Олексій Мартиненко.
У свою чергу, Артем Бахрієнко повністю підтримує роботу радарів, переконуючи, що це дисциплінуватиме водіїв: «Давно потрібно було повернути радари. Довіра до поліції та ефективність її роботи значно більша за колишніх даішників.
А ці нововведення принаймні зменшать кількість аварій. Бо подивіться, ми зараз перша країна в Європі за смертністю на дорогах. Тому водій думатиме, збільшувати швидкість чи ні, коли знатиме, що його можуть зупинити».
А от столичні водії вже починають говорити, що така фіксація стане причиною масштабних заторів у Києві, адже 50 кілометрів — це не швидкість для міста. «От побачите, якщо багато кого штрафуватимуть, то водії зменшать швидкість, але відчуєте на собі, які будуть затори» — переконаний водій Олег Кушнірчук.
У поліції ж повідомили, що редагувати або ж видаляти матеріал буде просто неможливо.
«Прилад містить у собі спеціальну систему шифрування даних. Тобто неможливим є втручання в ті дані, які створені за допомогою даного приладу. Інспектор не має доступу і не може видалити будь-які моменти самостійно. Також прилад містить так званий лічильник правопорушень, які були зафіксовані за допомогою даного приладу», — пояснює перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Національної поліції України Олексій Білошицький.
Наступними ж кроками стануть запуск приладів, які будуть розташовані стаціонарно в службових автомобілях, та запровадження системи автоматичної фіксації порушень.