Гонщикам «Феррарі» не вдалося стати переможцями домашнього етапу

04.09.2018
Гонщикам «Феррарі» не вдалося стати переможцями домашнього етапу

Пов’язувати факт підвищеної аварійності, котра останнім часом спостерігається в «королівських» перегонах, навряд чи варто з переходом «Ф-1» під крило інвесторів зі США, де завж­ди більшою увагою та популярністю користувалися контактні гонки, особливо «власного виробництва», до яких, зокрема, належить серія «Наскар».
 
 
Водночас не помітити, що поява над головами «формулічних» гонщиків на їхніх болідах додаткового елементу захисту, котрий назвали «гало», збiглася з загостренням штовханини на трасах «Формули-1», теж не можна.
 
Утім директор гонок Міжнародної асоціації автоспорту Чарлі Уайтінг, під прискіпливим наглядом котрого проходить кожен Гран-прі, переконує, що контактів між болідами не стало більше.
 
Просто, на думку функціонера, боліди нині мають доволі «крихкий» і доволі просунутий аеродинамічний вигляд, тож і трапляються епізоди, коли один, злетівши вгору, опиняється «на голові» іншого.
 
Так, подібна історія трапилася на першому після літніх канікул у «Ф-1» — Гран-прі Бельгії, коли «Макларен» Фернандо Алонсо «насів» на болід пілота «Заубера» Шарля Леклера.
 
«Я ніколи не був фанатом «гало», але щасливий, що цього разу воно було над моєю головою», — заявив Леклер.
 
Не обійшовся без сутичок і наступний Гран-прі «Ф-1», котрий минулого уїк-енду відбувся в італійській Монці, щоправда, контакти між болідами на рідній для «Феррарі» трасі не носили для гонщиків та їхніх залізних коней настільки пам’ятний, як у бельгійському Спа, характер.
 
Траса в Монці вважається однією з найшвидших у календарі «Ф-1». От тільки два перші повороти, особливо в умовах масового старту, перетворюються на місце потенційного «завалу», де велика кількість бажаючих прагнуть прослизнути у вузьке горлечко пляшки.
 
Тож як не намагалися лідери пелотону та водночас головні претенденти на чемпіонський титул — Себастьян Феттель та Льюїс Хемілтон — без наслідків для боліда, але з гоночною вигодою для себе, уникнути на старті італійського Гран-прі зіткнення, одному з конкурентів уберегтися від неприємностей все ж не вдалося. 
 
Вирушивши в гонку слідом один за одним, вже в другому повороті перші пілоти «Феррарі» та «Мерседесу» влаштували контактне з’ясовування стосунків. І хоча в діях жодного з пілотів стюарди не вгледіли порушень, одному з них довелося заплатити за контакт неймовірно високу ціну.
 
Намагаючись відбити в повільній «шикані» атаку Хемілтона, Феттель припустився зіткнення з «Мерсом», як наслідок, втрата контролю над болідом та скочування вниз пелотону.
 
Очікувалося, що після тріумфу Феттеля в Бельгії «Феррарі» зможе закріпити свій технологічний успіх і на домашньому Гран-прі.
 
Проте випередити «Мерседес» у рідних для «Скудерії» стінах не вдалося ні Феттелю, ні Райконену, котрий в ролі переможця кваліфікації вирушив у гонку.
 
Вирішальним у визначенні переможця італійського Гран-прі стали згуртовані командні дії обох пілотів «Мерседеса» під час першої фази піт-стопів. Боттас, залишаючись на старій гумі, скільки міг, стримував після заїзду до боксів швидшого за себе Райконена.
 
Коли ж Хемілтон наблизився до потенційного лідера перегонів на відстань атаки, на перше місце вийшов кращий швидкісний потенціал німецької стайні. У підсумку, Хемілтон виграв шостий у сезоні Гран-прі, збільшивши при цьому свою перевагу над Феттелем до 30 очок. 
 
«Сьогоднішній успіх нагадав, навіщо ми беремо участь в гонках, адже в них не завжди найшвидший болід фінішує першим. У «Формулі»-1 все вирішується безпосередньо в неділю, і цього разу ми спрацювали прекрасно, завершивши Гран-прі в Монці на першому та третьому місцях», — відзначив керівник «Мерседеса» Тото Вольфф. 
 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 14-й етап. Гран-прі Італії. 1. Хемілтон («Мерседес») — 1:16.54,484. 2. Райкконен («Феррарі») — відставання 8,705 сек. 3. Боттас («Мерседес») — +14,066. 4. Феттель («Феррарі») — +16,151. 5. Ферстаппен («Ред булл») — +18,208. 6. Грожан («Хаас») — +56,320. 7. Окон («Форс Індія») — +57,761. 8. Перес («Форс Індія») — +58,678. 9. Сайнс («Рено») — +1.18,140. 10. Стролл («Уїльямс») — +1 коло.
Особистий залік. 1. Хемілтон — 256 очок. 2. Феттель — 226. 3. Райкконен — 164. 4. Боттас — 159. 5. Ферстаппен — 130. 6. Рікк’ярдо — 118. 7. Хюлькенберг — 52. 8. Магнуссен — 49. 9. Алонсо — 44. 10. Перес — 44...
Кубок конструкторів. 1. «Мерседес» — 415. 2. «Феррарі» — 390. 3. «Ред булл» — 248. 4. «Форс Індія» — 87. 5. «Рено» — 84. 6. «Хаас» — 84. 7. «Макларен» — 52. 8. «Торо россо» — 30. 9. «Заубер» — 19. 10. «Уїльямс» — 5.