Ціна українського меду є однією з найнижчих у світі, попри третє місце серед світових експортерів.
На сьогоні вона, за даними Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО), становить лише $1,98 за кілограм.
«Причина в тому, що 99 відсотків усього вітчизняного меду експортують в діжках: без упаковки, без бренду, фактично без найменшої доданої вартості.
Середня ціна такого меду в 2017 році на європейському ринку не перевищувала $2 за кілограм», — зазначила національний консультант FАО Анна Бурка.
За її словами, низькою ціну утримує й та обставина, що близько 90 відсотків українського меду на експорт — це мед із соняшнику. А без різноманіття сортів важко сподіватися на вищу ціну.
«Такий підхід не дозволяє використати сучасні споживацькі тренди, що панують на ринках Європи та можуть принести експортерам додаткову виручку», — зауважує експерт.
Адже європейські споживачі сьогодні шукають інноваційні продукти з новими цікавими смаками — наприклад, з прянощами, з горіхами та ягодами, травами, гострий мед із перцем, різноманітні види крем-меду. Органічна продукція також є безумовним фаворитом ринку разом із монофлорними сортами меду.
Вихід на експорт у спеціалізовані магазини та торгові мережі з упакованим товаром, за словами експерта, принесе нашим пасічникам значно більшу маржу.
Адже європейські ціни на квітковий мед — близько 5,3 євро/кг, на крем-мед — 6,6 євро/кг. Органічний мед коштує набагато дорожче: квітковий — 13,3 євро/кг, а монофлорна акація — навіть 14,1 євро/кг.
«Тільки в кооперації, спільними зусиллями можна вийти на рівень, який дозволить збільшити асортимент, налагодити пакування та ефективний маркетинг продукції», — переконана Анна Бурка.