Відносна крихкість конструкцій «формулічних» болідів, нічим не захищені й виступаючі вбік колеса з оголеними елементами підвіски, регламентна заборона на «прямий контакт» — усе це зробило «Формулу-1», по суті, безконтактними автоперегонами.
Загалом, у минулі роки конструктивні характеристики болідів кардинальним чином не змінилися, а маршали й надалі продовжують штрафувати пілотів за навмисні «сутички» на трасі — проте контактів, які трапляються під час з’ясовування гонщиками стосунків у перегонах, значно побільшало.
Не виключено, що причиною збільшення частоти подібного роду аварій стала серйозна робота директорату «Ф-1» над безпекою «королівських» болідів. Зокрема, поява над «кокпітом» пілота захисної арки під назвою «гало» могла додати гонщикам сміливості та впевненості.
При цьому раніше холоднокровні та обачні пілоти «Ф-1» у нинішньому сезоні почали дозволяти собі певні вільності.
Чи не першим, кого за агресивні витівки, котрі межували, а часом і переходили за межі фолу, почали називати «ненормальним», став другий пілот «Ред буллу» Макс Ферстаппен.
У свої 20 років, маючи статус наймолодшого переможця етапу «Формули-1», молодий гонщик узявся активно малювати для себе образ «летючого голландця».
Як результат, на старті сезону Макса — за його нерозважливий стиль водіння — критикував уже не один суперник, зокрема й чинний чемпіон світу Льюїс Хемілтон, котрий у нинішньому році не проти виграти п’ятий за ліком чемпіонський титул.
Після Гран-прі Франції, котрий після десятирічної перерви повернувся до календаря «Ф-1», британець знову вийшов у лідери загального заліку пілотів. І знову, як тріумфатор Гран-прі, був змушений критикувати колег-опонентів за небезпечний пілотаж.
Цього разу дісталося досвідченому Себастьяну Феттелю з «Феррарі», котрий на старті перегонів врізався в партнера Хемілтона по «Мерседесу» — Вальтері Боттаса.
«Я припустився помилки, не розрахувавши траєкторії входу в поворот», — німецький гонщик пояснив стартовий «прокол», який коштував йому лідерства в чемпіонаті.
Діставшись фінішу лише п’ятим, Феттель дозволив Хемілтону на 14 очок відірватися в чемпіонській гонці.
«Французька траса — складна. На ній важко проїхати ідеальне коло, а в окремих місцях складно обрати правильну траєкторію», — резюмував лідер «Феррарі». До слова, 20-річний Ферстаппен на малознайомій «формулічному» старожилу Феттелю трасі «Поль Рікар» фінішував другим.
ТАБЛО
Чемпіонат світу. 8-й етап. Гран-прі Франції. 1. Хемілтон («Мерседес») — 1:30.11,385. 2. Ферстаппен («Ред булл») — відставання 7,090 сек. 3. Райкконен («Феррарі») — +25,888. 4. Рікк’ярдо («Ред булл») — +34,736. 5. Феттель («Феррарі») — +1.01,935. 6. Магнуссен («Хаас») — +1.19,364.
7. Боттас («Мерседес») — +1.20,632. 8. Сайнс («Рено») — +1.27,184.
9. Хюлькенберг («Рено») — +1.31,989. 10. Леклер («Заубер») — +1.33,873.
Особистий залік пілотів:
1. Хемілтон — 145. 2. Феттель — 131. 3. Рікк’ярдо — 96. 4. Боттас — 92.
5. Райкконен — 83.
6. Ферстаппен — 68.
7. Хюлькенберг — 34. 8. Алонсо — 32. 9. Сайнс — 28. 10. Магнуссен — 27.
Кубок конструкторів: «Мерседес» — 237, «Феррарі» — 214, «Ред булл» — 164, «Рено» — 62, «Макларен» — 40, «Форс Індія» — 28, «Хаас» — 27, «Торо россо» — 19, «Заубер» — 13, «Уїльямс» — 4.