На старті жнив найбільші перевізники на всяк випадок вирішили порозумітися з дотичними державними структурами, — аби ті таки не стали в гарячу пору дрючками в колесах, а трейдери їх, відповідно, до цього не заохочували б власним нехлюйством.
Напередодні сезону експорту зерна, котрий розпочнеться 1 липня, із найбільшими зернотрейдерами та представниками Американської торговельної палати зустрівся міністр екології та природних ресурсів України Остап Семерак.
Обговорили екологічну складову під час організації транспортної логістики та подальшу взаємодію у цьому процесі бізнесу і Державної екологічної інспекції.
У першу чергу домовилися створити спеціальну «гарячу лінію» для взаємного інформування щодо проблем в екологічному нагляді, які можуть виникати у період сезону зернового експорту.
Остап Семерак акцентував і на важливості екологічної складової під час організації морської логістики. Адже Міжнародна морська організація (ІМО) сама розпочала аудит портів України, до якого залучені представники Мінприроди та Державної екологічної інспекції.
«Аудит охоплює не лише міжнародне торговельне судноплавство, а й стандарти безпеки на морі та запобігання забрудненню довкілля, в першу чергу морського. Йдеться саме про ту важливу частину роботи, яку виконують українські екологічні інспектори для упередження забруднень та захисту довкілля», — пояснив Семерак.
Для України сьогодні одним із пріоритетів є запровадження європейських стандартів та інновацій у роботі морських портів. Азовське та Чорне море — важливі райони міжнародних транспортних перевезень.
Торговельне мореплавство приносить великий прибуток, але й нерідко завдає великої шкоди довкіллю, стаючи причиною забруднення моря. І ми не можемо робити вигляд, що у нас немає цієї проблеми.
І саме українські експортери повинні вживати заходів, щоб судна, на яких експортується продукція, були екологічно безпечними, аби мінімізувати забруднення природного середовища.
«Це важлива складова соціальної відповідальності бізнесу. І держава готова підтримувати та допомагати саме такому бізнесу. Україна, зробивши вибір на користь Європейського Союзу, зобов’язалася запровадити сучасні екостандарти, а бізнес має бути партнером у цій історії», — каже Остап Семерак.
Під час узгоджувальної зустрічі також йшлося про способи проведення екологічного та радіологічного контролів зернових вантажів у морських портах України та необхідність внесення змін до відповідних нормативно-правових актів.
Окремо учасники зустрічі обговорили роботу системи автоматичного контролю за переміщенням вантажів «Янтар», яка працює в морських портах України.
Сторони домовилися ініціювати наступну зустріч уже за участю як представників Державної екологічної інспекції України, так і Державної прикордонної служби України, Державної митної служби, Адміністрації морських портів України, Міністерства інфраструктури та Мінприроди, аби таки налагодити зрозумілу й ефективну співпрацю держави та бізнесу у процесі впровадження в Україні сучасних міжнародних стандартів, зокрема — й у частині охорони довкілля.