У «Формулі-1», незважаючи на її високі швидкості, процес зміни домінуючої сили має вельми інерційний характер.
Тривале перебування того чи іншого пілота на чемпіонській вершині напряму пов’язане з потенціалом та силою стайні, яку він представляє.
Останні ж чотири сезони в «Ф-1» пройшли під знаком домінування «Мерседесу», й з огляду на передсезонні тести мало що говорило про можливу зміну лідера в «королівських перегонах».
Утім, наперекір усім прогнозам, дві перші гонки нового чемпіонату виграв перший пілот «Феррарі» Себастьян Феттель, змусивши представників чемпіонської стайні говорити про проблемність їхнього боліда.
І якщо в Мельбурні першому пілоту «Мерседесу» Льюїсу Хемілтону виграти стартову гонку сезону не дозволила її величність фортуна, то в Бахрейні своїм «червоним» конкурентам німецька стайня програла, як-то кажуть, по ділу.
На автодромі Сахір Феттель виграв і кваліфікацію, й гонку, що в останні роки «Феррарі» вдавалося дуже рідко. Утім подібний результат, якого «Скудерія» досягла в Бахрейні, випадковим аж ніяк не назвеш.
«Цей етап відкрив нам очі на слабкості болідів «Мерседесу», — заявив після гонки фінський пілот чемпіонської стайні Вальтері Боттас.
Фін, як і його більш іменитий напарник по команді, — другий Гран-прі ЧС-2018 завершили на подіумі, виказуючи при цьому задоволення від проведеного уїк-енду.
Особливо радів своєму третьому місцю чотириразовий чемпіон світу Хемілтон, адже через вимушену заміну коробки передач отримав на Гран-прі Бахрейну штраф у вигляді п’яти позицій, відтак був змушений розпочинати гонку з дев’ятого стартового поля.
«Радий, що зумів фінішувати на подіумі. Щодо «Феррарі», то їхній болід виглядає наразі швидше», — констатував чинний чемпіон світу.
Хай там як, а практично до останніх метрів дистанції Феттеля пресингував «Мерседес» Боттаса.
Попри добряче зношений комплект гуми німцеві таки вдалося на 0,699 секунди випередити конкурента, хоча, як визнали у «Феррарі», перед гонкою про тактика одного піт-стопу (а саме в такому режимі довелося долати дистанцію Феттелю) не йшлося.
Проте після того, як другий болід «Феррарі», за кермом котрого був Кімі Райкконен, наїхавши на одного з механіків команди, спричинив трагічний інцидент на «піт-лейні», у «Феррарі» були вимушені відмовитися від другого заїзду в бокси, де в екстреному порядку надавалася допомога Франческо Чигаріні, котрому 700-кілограмовий червоний болід зламав ногу.
Рiч у тому, що, зреагувавши на зелене світло світлофору, котре інформує гонщика про завершення піт-стопу, Райкконен, навіть не підозрюючи, що за його спиною механіки ніяк не можуть змінити заднє ліве колесо, вирушив у гонку.
Як результат, Райкконен залишився поза гонкою, Чигаріні потрапив до шпиталю, а Міжнародна федерація автоспорту наклала на «Феррарі» штраф у 50 тисяч євро за неналежне проведення піт-стопу.
Хай там як, але попри змішані емоції, Гран-прі Бахрейну «Скудерія» завершила в якості лідерів загального заліку пілотів та Кубка конструкторів.
ТАБЛО
Чемпіонат світу. 2-й етап. Гран-прі Бахрейну. Залікова десятка: 1. Феттель («Феррарі») — 1:32.01,940. 2. Боттас — відставання 0,699 сек. 3. Хемілтон (обидва — «Мерседес») — +6,512. 4. Гаслі («Торо россо») — +1.02,234. 5. Магнуссен («Хаас») — +1.15,046. 6. Хюлькенберг («Рено») — +1.39,024. 7. Алонсо. 8. Вандорн (обидва — «Макларен»). 9. Ерікссон («Заубер»). 10. Окон («Форс Індія») — +1 коло.
Особистий залік: 1. Феттель — 50. 2. Хемілтон — 33. 3. Боттас — 22. 4. Алонсо — 16. 5. Райкконен («Феррарі») — 15. 6. Хюлькенберг — 14. 7. Рікк’ярдо («Ред булл») — 12. 8. Гаслі — 12. 9. Магнуссен — 10. 10. Ферстаппен («Ред булл») — 8...
Кубок конструкторів: 1. «Феррарі» — 65. 2. «Мерседес» — 55. 3. «Макларен» — 22. 4. «Ред булл» — 20. 5. «Рено» — 15. 6. «Торо россо» — 12. 7. «Хаас» — 10. 8. «Заубер» — 2. 9. «Форс Індія» — 1.