Чи не кожному українцю відома марка «Богдан» — хто ж із вас не користувався жовтенькими «маршрутками», автобусами та тролейбусами, які виробляють у Києві, Львові, а свого часу їх збирали у Сімферополі та Севастополі.
Та, мабуть, не всім відома специфічна модель «Богдан-2251» — військова санітарна машина для потреб фронту.
За оцінками МОУ, наразі, потреба в таких автомобілях становить сотні одиниць, й у квітні 2017 року військовим було передано першу партію техніки.
Здавалося б, треба лише радіти, що врешті з’явилися ці броньовані авто, які мали б на війні замінити санітарні розвалюхи-«таблетки» й рятувати життя не лише поранених бійців, а й медперсоналу.
Але, як стало відомо, з 50 доставлених на фронт автомобілів «Богдан-2251» 25 довелося ремонтувати або повертати на завод.
Причому майже одразу. А вартість новенького автомобіля становить 32 тис. доларів за одиницю. Наразі стало відомо, що скандальні «Богдани» ремонтують за бюджетні кошти, тобто за наші з вами.
Чи не найцікаве в ситуації те, що бенефіціаром корпорації «Богдан Моторс», де виготовляють ці авто, є перший заступник секретаря РНБОУ Олег Гладковський, який відповідає за оборонно-промисловий комплекс, і раніше його бізнес-партнером у корпорації був... Петро Порошенко (не виключено, що й зараз ним залишається).
Уточнимо, до постачання «в армійський стрій» санітарного автомобіля «Богдан-2251» останній проходив серію випробовувань державної комісії.
За результатами було прийнято рішення про закупівлю автомобілів для потреб медичної служби ЗСУ.
У корпорації «Богдан» своєї вини не визнають, а «переводять стрілки»: зазначають, що основними причинами виявлених несправностей стали виходи з ладу паливної системи автомобілів через використання «на місцях» неякісного палива та порушення умов експлуатації або регламенту сервісного обслуговування.
Тим часом уже витрачено сотні тисяч бюджетних коштів на закупівлю для нових авто запчастин, зокрема оливних i бензинових фільтрів.
Додамо, що виробництво санітарних «Богданів» призупинили — їх знову почнуть збирати лише після усунення недоліків технічної та медичної частин.
Таке рішення було ухвалено за результатами засідання «круглого столу», що відбувся під головуванням заступника міністра оборони України генерал-майора Олега Шевчука.