Як страховики обвалюють «автоцивілку» — досвід автовласника

23.02.2018
Як страховики обвалюють «автоцивілку» — досвід автовласника

Малюнок Володимира СОЛОНЬКА.

Не секрет, що більшість страхових компаній нардепи створювали «під себе».

Залишили й прогалини в законі, і тепер держава фактично є спільником чергового обдирання громадян...

Пригадуєте, скільки галасу було у Верховній Раді, коли свого часу Європа вимагала ухвалити закон про «автоцивілку»? Ухвалили. І навіть запровадили так звані європротоколи.

Це — бланк, який отримує кожен власник авто, застрахувавши свою відповідальність перед третіми особами на той випадок, якщо він «в’їде» в чиєсь авто і завдасть шкоди машині та здоров’ю людей.

Щороку і я як власник і водій автівки купую такий страховий поліс «автоцивілки». І всі інші учасники автодорожнього руху також купують такі поліси.
 
Проте, як виявилося, в нашій державі ці поліси — фільчина грамота. Чому я так стверджую? Бо переконався на власному прикладі.
 
А саме, 14 липня у центрі Києва (біля філармонії) мене «наздогнала» білявка на «Смарті». Розтрощила задній бампер, ремонт якого спеціалізована СТО оцінила в 13 тисяч гривень.
 
Діяли ми з винуватицею ДТП цілком законно: викликали поліцію, поліція склала відповідні документи.
 
Документи надійшли до суду. У жовтні Шевченківський районний суд м. Києва розглянув матеріали (справа №761/25696/17), визнавши громадянку В. винною у скоєнні правопорушення, передбаченого ст. 124 КУпАП.
 
Саме таку постанову вимагала страхова компанія «Юнівес», у якій винуватиця наїзду й придбала «автоцивілку», щоби компенсувати витрати на ремонт автівки, яка зазнала удару. Тобто мого «китайця».
 
Зазначу, що сама «Юнівес» не зробила жодного кроку мені назустріч. Але ж це ваш клієнт завдав збитків мені.
 
Але я сам мусив добувати копію постанови суду, сам мусив звертатися в спеціалізовану СТО для діагностики пошкоджень, сплативши їм відповідні кошти за це.
 
Врешті подав і кошторис на ремонт, і постанову суду в «Юнівес». А далі почалася дивна історія. Минає мі­сяць. Минає другий... «Юнівес» мовчить.
 
Більше того, коли я набираю їхню так звану «гарячу лінію» 0800-500-824, там просто не відповідають. Або «робот» тупо повторює, мовляв, якщо ви хочете дізнатися про стан виплат, натисніть цифру «3».
 
Тисну, а «робот», як глухонімий, знову і знову повторює, аби я набирав цифру «3»... Тричі я особисто звертався в офіс цієї СК, і кожного разу усміхнені співробітниці люб’язно відповідали, що в них усе на контролі, але закон дає їм 90 днів на виплату компенсації. Отже, чекайте. Чекаю. 
 
А минуло вже і 90, і 100 днів! Знов набираю той номер. Та сама картина. Автовідповідач запрограмовано на відсіч клієнта. Уже я не витримав.
 
Знайшов сайт цієї «Юнівес» і прямим текстом написав: або сплатіть урешті компенсацію згідно з чинним законодавством, або я оприлюдню інформацію про вас як про шахрайську організацію в газеті «Україна молода». І дав зворотну адресу і контактний телефон.
 
І попросив, аби керівництво «Юнівес» прокоментувало мені за цим телефоном ситуацію. І що ж? Просидів у суботу й неділю на робочому місці. А жодного дзвінка з «Юнівес». 
 
Нагадую: моя справа щодо відшкодування збитків унаслідок ДТП, скоєного застрахованою особою «Юнівес», зареєстрована там 11 листопада 2017 року (минуло не 90 днів, а 100), значиться під номером ГО 8390. Компанія ж просто махлює.
 
Отже, прошу вважати цю мою публікацію офіційним зверненням до правоохоронних органів для порушення кримінального провадження за ознаками шахрайства щодо СК «Юнівес» і до Моторного бюро України — для позбавлення ліцензії на діяльність цієї компанії. А водіїв хочу застерегти, аби обходили «Юнівес» десятою дорогою.
 
Знаю, що в подібній до моєї ситуації опинилися сотні людей. А чому? Бо держава абсолютно не контролює страховий бізнес, у руках якого зосереджено мільярди гривень!
 
І ви, урядники, хочете в Євросоюз із такою ситуацією в страховому бізнесі? Та вас там і на поріг не пустять. Адже компанії на кшталт «Юнівес» з їхньою репутацією неплатника за зобов’язаннями запросто обвалять ринок цілої Європи!
 
Хіба шахраям від «автоцивілки» щось відомо про європротоколи в цій галузі? Вони й нині успішно валять вітчизняний ринок «автоцивілки». 
 

КОМЕНТАР

Прокоментувати ситуацію ми поросила юриста «Страхнагляду» та юридичної компанії «Страховий юрист» Дениса Конюшка:
 
— Справді, відповідно до Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» кожен автовласник зобов’язаний застрахувати свою цивільно-правову відповідальність. Наклавши обов’язки на кожного водія, держава належним чином не зазначила дієвий механізм відповідальності страхових компаній за невиконання своїх обов’язків перед потерпілими особами. Процес врегулювання збитку зводиться до того, що страхова компанія очікує на помилки зі сторони потерпілого в термінах подачі документів, а останній зобов’язаний по декілька разів їздити в поліцію, суди, офіси страховиків.
 
При цьому слід зазначити, що за останні роки понад 10 страховиків, які займали значну частку ринку автоцивілки («Лафорт», «Добробут», «НОВА», «Скайд», «Україна» тощо), просто зібрали кошти та зникли в невідомому напрямку, залишивши без відшкодування тисячі потерпілих. Моя порада потерпілим одна — в жодному разі не потрібно опускати руки та прощати свої кошти. Хоча механізм захисту прав і не зовсім досконалий, потребує значного часу та вмінь, проте якщо ви все зробите правильно, то отримаєте відшкодування. Перш за все, зверніться з відповідною скаргою до профільних організацій — МТСБУ та Нацкомфінпослуг. Не отримали результат — заручіться допомогою професіонала та сміливо звертайтеся до суду.
 
Олександр МИХАЙЛЮТА,
лауреат премії «Незалежність» Київської спілки журналістів