У Німеччині хочуть зробити громадський транспорт безкоштовним

16.02.2018
Якщо міські автобуси, тролейбуси, трамваї та метро будуть безкоштовними, то чимало громадян відмовляться від власних машин, а отже, екологія міст покращиться.
 
Саме на це розраховує влада Німеччини, пропонуючи зробити громадський транспорт безкоштовним, повідомляє «Євроньюс».
 
Занепокоєння муніципалітетів не випадкове. Бо в повітрі великих німецьких міст впродовж останніх років фіксується підвищений рівень відпрацьованих газів.
 
Єврокомісія навіть погрожує Німеччині штрафами за невиконання своїх зобов’язань у рамках екологічних стандартів ЄС.
 
За задумом міністерства екології Німеччини, безкоштовний громадський транспорт буде сприяти зменшенню кількості приватних автомобілів.
 
Пілотними містами для початку пропонують зробити Бонн та ще кілька промислових центрів, приміром, Мангейм та Ессен. 
 
Німецькі «зелені» сприйняли ідею схвально. Але є й немало її критиків, які звертають увагу на фінансовий бік проблеми.
 
Адже якщо не брати плати за проїзд, то за що ж проводити ремонт та модернізацію транспортного парку?
 
У відповідь на це влада ФРН обіцяє виділити субсидії з федерального бю­джету тим містам, які погодяться взяти участь у цій екологічній програмі. 
 
Ідея безкоштовного громадського транспорту не нова. Вперше її запровадили в 1997 році в невеликому бельгійському місті Хассельт, де вона себе виправдала і діє до цього часу.
 
Відтоді користування громадським транспортом у цьому місті зросло на 1300 відсотків! І не лише за рахунок місцевих мешканців, які відмовились від автомобілів.
 
Завдяки «транспортній шарі» у місті втричі зросла кількість туристів, сюди стали переносити свої офіси компанії з інших міст, як результат — зросла економічна активність.
 
З 200 до 1500 зросла кількість ліжок у місцевих готелях. Значно поліпшилася екологічна ситуація міста.
 
На цей час Хассельт посідає третю сходинку серед найпривабливіших для бізнесу міст Бельгії. 
 
Сміливий бельгійський експеримент вивчили фахівці з містобудування, планування та екології інших країн, і на цей час система безкоштовного міського транспорту діє в 20 європейських та 16 американських містах.
 
У деяких країнах, наприклад, Словаччині, діє і система безкоштовного залізничного транспорту, але лише для малозабезпечених (а це — майже половина населення).
 
Втім, це радше соціальна, а не екологічна програма. 
 
Найактивніше запроваджують досвід бельгійців у Швеції та Фінляндії. А також у Франції, де в 12 муніципалітетах користування громадським транспортом є абсолютно безкоштовним.