Після того як у 2008 році з міркувань безпеки організатори «Дакару» вирішили відмовитися від проведення легендарних перегонів дорогами Африканського континенту, на теренах Південної Америки вже вдесяте стартував цей знаковий рейд.
Маршрут нинішнього «Дакару» — загалом, 40-го за ліком, — прокладений територією трьох країн: Перу, Болівії та Аргентини.
З огляду на ювілейний характер цьогорічних перегонів, їх організатори пообіцяли гонщикам спеціальні «подарунки».
У минулі роки оргкомітет авторейду частенько вдавався до «циркулярного» способу прокладання маршруту, починаючи та завершуючи перегони в Аргентині.
Цього разу дорожня карта марафону, складеного з 14 етапів, матиме векторне спрямування й пролягатиме з півночі на південь континенту.
Шість перших спецділянок розпочинатимуться в Перу, де на гонщиків чекатимуть важко прохідні піски та дюни.
Далі по маршруту — кількаденний перехід через гірські райони Болівії, після чого на пелетон очікуватиме затяжний фінішний маршкидок аргентинським бездоріжжям.
Після того, як у пісках ОАЕ, готуючись до чергового «Дакару», трагічно загинув палкий фанат цих перегонів Вадим Нестерчук, Україна втратила свого постійного представника на легендарному автомарафоні.
На цьогорічному «Дакарі» українців немає взагалі, хоча раніше їх можна було помітити в якості штурманів у перегонах позашляховиків.
Відзначимо, що саме в цьому класі на «дакарах» традиційно спостерігається максимальний наплив зіркових учасників. Чого лише варта персона португальського футбольного наставника Андре Віллаша-Боаша.
Водночас тяжіють сюди й колишні мотоциклісти — у різні часи «стрибнули» сюди неодноразові переможці «дакарів» на двоколісних «конях» — Сиріл Депре та Стефан Петерансель.
А нещодавно поринути в непередбачувану та виснажливу атмосферу «Дакару» вирішили й легенди ралі — Себастьян Льоб та Міка Хірвонен.
Цікаво, що цьогоріч усі згадані вище пілоти, за винятком останнього, захищають кольори команди «Пежо».
При цьому головним фаворитом перегонів у класі позашляховиків є переможець двох попередніх марафонів Петерансель, який після трьох стартових етапів прогнозовано захопив лідерство в загальному заліку.
У класі мотоциклів упродовж багатьох років домінують гонщики «КТМ». І не важливо, що в цьому дивізіоні більше немає очного протистояння Депре та Марко Коми.
Наразі лідерство в марафоні захопив британський гонщик «КТМ», чинний переможець гонки Сем Сандерленд.
Здається, прогнозованим буде фініш і у змаганнях вантажівок, де на домінуючих ролях перебувають автівки «КамАЗу».
Попри те, що їхні позиції на цьогорічному «Дакарі» атакують представники «Івеко» (Федеріко Вільягра), «Татри» (Алеш Лопрайс) та «МАЗу» (Олексій Вишневський), позиції лідера російської «стайні» Едуарда Ніколаєва на чолі проміжного протоколу вже після трьох етапів виглядають доволі потужно (+8.58 хвилин).
Водночас лідерство в заліку квадроциклів захопив досвідчений чилієць Ігнасіо Касале на «Ямасі».
Після того як переможець минулорічного рейду, росіянин Сергій Карякін на старті гонки, в перуанських пісках, втратив багато часу, конкурентів у Касале в чемпіонській гонці, можна сказати, майже не залишилося.
Додамо, що другий рік поспіль на «Дакарі» змагаються «мотовсюдиходи». Чотириколісні міні-багі з невеличким однолітровим мотоциклетним двигуном лише освоюють південноамериканські маршрути, де беззаперечним фаворитом виглядають агрегати під маркою «Поляріс» — єдині, котрі змогли дістатися фінішу минулорічного ралі-рейду.