Як і щороку — зима прийшла «зненацька», й у підсумку — чимало дорожньо-транспортних пригод та поламаних кінцівок пішоходів по всій Україні.
Лише у столиці в середу до бригад екстреної медичної допомоги зранку звернулося близько 70 осіб, які травмувалися через погіршення погодних умов: 28 із них госпіталізовано, 27 — надано необхідну допомогу в травмпунктах, а 14 осіб — отримали допомогу на місці.
А на київських дорогах сталося близько 100 ДТП, не відставала за кількістю дорожніх пригод і Київська область — часто в аварію потрапляло одночасно по 3-4 авто через те, що багато водіїв забули про збільшення гальмівного шляху машин у зимових умовах.
Крім того, в Нацполіції повідомили, що через складні погодні умови ситуація на дорогах була небезпечною і в інших регіонах України: зокрема, сталися масштабні ДТП на Чернігівщині та Дніпропетровщині.
Нацполіція просить водіїв утриматися за можливості від використання транспортних засобів під час складних погодних умов, а тих, хто все -таки сів за кермо, попереджає про небезпеку так званого «чорного льоду» на дорогах — це коли прозору кригу на чорному асфальті важко відразу помітити.
Усім без винятку варто пригадати шкільні уроки фізики, а саме ази механіки.
Пішоходам слід вдягати взуття на низьких підборах із гумовою підошвою для хорошого тертя з поверхнею землі.
Й пересуватися у разі ожеледі невеликими, «гусячими» кроками.
Якщо ж послизнувся й починаєш падати, то руки бажано не виставляти вперед, а згрупуватися «калачиком» і падати на бік.
Щодо водіїв, то, в першу чергу, вже давно слід було замінити гуму коліс на зимову, старатися не їхати швидко, а під час рушання з місця і гальмування — плавно тиснути на акселератор чи ж на гальма.
Ті, хто про ці прописні істини забуває, найчастіше й потрапляють у халепу.
І хоч у поліції запевняють, що основні магістралі столичного регіону вже посипані піском і тепер черга дійшла до другорядних доріг, але при крижаному дощі, як розповідають комунальники-дорожники, це мало допомагає.
Додамо, що негода внесла неприємні корективи й у рух громадського транспорту, який, по суті, збився з розкладу.
Наприклад, у Києві тролейбуси, автобуси та «маршрутки» курсували зi значним відхиленням від графіку через складні погодні умови. А ось трамваї показали свої переваги — їм негода не стала на заваді.
От і напрошується питання, чи варто було так інтенсивно винищувати трамвайні маршрути, зокрема у столиці?