За статистикою департаментів освіти Донецької та Луганської областей, кількість дітей iз тимчасово непідконтрольних територій Донбасу, які навчаються дистанційно/на екстернаті, зросла понад третину.
У Луганській області з 487 учнів у порівнянні з минулим навчальним роком — до 747 у нинішньому; у Донецькій області — з 1 651 до 2 238 учнів.
Причому бажання виявляють не лише випускники шкіл, а й учні молодших класів.
Про це йшлося під час конференції «Створення міжнародної платформи для розширення доступу до якісної освіти громадянам, постраждалим від конфлікту», проведеної Міносвіти і науки спільно з Посольством Франції в Україні та Фондом «Відкрита політика».
«Зараз ми працюємо над тим, щоб удосконалити систему дистанційної освіти в Україні та спрощену систему вступу до ВНЗ і ПТНЗ через освітні центри «Донбас-Україна» та «Крим-Україна». Також міністерство проводить моніторинг якості освітніх послуг переміщеними ВНЗ. Спеціально створена комісія має визначити, якої реальної допомоги та підтримки потребують сьогодні переміщені університети, та запропонувати їм рішення проблемних питань», — зазначив перший заступник міністра освіти і науки України Володимир Ковтунець.
Освітяни з Луганської, Донецької та Херсонської областей спільно з місцевими управліннями освіти та департаментом загальної середньої освіти МОН визначили основні потреби дистанційної освіти.
Йшлося, зокрема, про необхідність розробки і затвердження Положення про дистанційну освіту в середній школі (де треба передбачити навантаження і тарифікацію вчителів, які здійснюють дистанційне навчання, визначити максимальну кількість учнів в класі тощо) та механізми контролю навантаження вчителів, які здійснюють екстернат.
Зазначалося також про недостатнє розповсюдження інформації на непідконтрольних, окупованих територіях про дистанційне навчання і необхідність запровадження підготовчих курсів для абітурієнтів, розробку та запровадження державної цільової програми трансферу абітурієнтів до освітніх центрів.
Керівник Фонду «Відкрита політика» Ірина Жданова виступила з пропозицією створити міжнародну платформу, яка дозволить розширити доступ до якісної освіти для дітей та молоді, що постраждали від конфлікту, а також оперативно вирішувати потреби дистанційної освіти, освітніх центрів.
Тим часом у Міністерстві освіти і науки нагадують, що цього року через освітні центри «Донбас-Україна» та «Крим-Україна» в українські ВНЗ вступило 1550 осіб — це на третину більше, ніж торік.