За останні 10 років Україна збільшила експорт меду у сім разів

22.08.2017
За останні 10 років Україна збільшила експорт меду у сім разів

Медовий бізнес набирає обертів в Україні, зацікавивши світових імпортерів якістю. (Фото з сайта vip.volyn.ua.)

Бажаним експортним продуктом на ринку Євросоюзу став наш традиційний мед.
 
Україна протягом кількох останніх років, скориставшись нехай і невеликими, але безмитними квотами від ЄС, зуміла стати помітним гравцем на світовому ринку в цьому сегменті.
 
Продукція вітчизняних бджолярів користується все більшим попитом і в США, Канаді та країнах Азії. Протягом минулого року ми експортували майже 57 тонн меду. 
 
Бджільництво швидко розвивається і навіть потроху стає помітним чинником соціального розвитку громад та сільських територій.
 
На думку заступника міністра аграрополітики з питань євроінтеграції Ольги Трофімцевої, яку вона висловила на профільній виставці-ярмарку, ця галузь сьогодні є однією з найбільш динамічних в аграрному секторі.
 
За останні десять років експорт меду збільшився у сім разів.
 
«Я особисто називаю мед нашим «експортним шлягером», — каже Трофімцева. — Тільки за перше півріччя нинішнього року українські бджолярі вже експортували майже тридцять тисяч тонн своєї продукції. При цьому нашими основними покупцями стали країни Європи з високою купівельною спроможністю споживачів  та США. Але я закликаю виробників меду, для закріплення успіху на внутрішньому та зовнішніх ринках, об’єднуватись у кооперативи чи регіональні кластери».
 
За словами Ольги Трофімцевої, левова частка виробництва меду в Україні припадає на малих виробників.
 
А об’єднання в кооперативи дозволить українським бджо­лярам ефективніше лобіювати свої інтереси перед експортерами, державою та зарубіжними партнерами.
 
Адже регіональні кластери бджолярів сприяють налагодженню цивілізованих каналів збуту продукції, співпраці українських виробників меду з торговельними мережами.
 
Мінагрополітики, розуміючи перспективи галузі, сьогодні приділяє велику увагу проблемним питанням галузі бджіль­ництва.
 
Це, зокрема, й правильне використання ветеринарних препаратів для бджіл, і контроль над застосуванням агрохімікатів та пестицидів сільськогосподарськими виробниками.
 
Державні фа­хівці намагаються, в рамках своїх повноважень, допомагати бджолярам такі проблеми вирішувати.
 
Недавно міністерство ініціювало внесення конструктивних змін до законодавства, в тому числі — до Закону України «Про бджільництво», закликавши бджолярів та аграріїв до тісної співпраці в рамках офіційної робочої групи з бджільництва.
 
Команда Мінагрополітики вже взялася за удосконалення законодавства відповідно до європейських стандартів.
 
«Для успішної роботи на світових ринках необхідно грати за глобальними правилами, відповідати міжнародним стандартам якості. Наша спільна мета полягає в тому, щоб у короткостроковій перспективі ми почали експортувати український мед не як сировинну продукцію, а як готовий та якісний продукт під брендом «made in Ukraine», — вважає заступник міністра. 
 

ДОВІДКА «УМ»

Сьогодні в Україні нараховується понад 400 тисяч виробників меду. Основними імпортерами українського меду за 2016 рік та перше півріччя 2017 року, за даними Мінагрополітики, стали Німеччина (24,247 т), США (21,037 т), Польща (14,046 т), Франція (4,238 т), Туреччина (3,209 т), Бельгія (2,739 т), Угорщина (2,192 т).
 
Деякі з цих країн, користуючись добре налаго­дженою міжнародною логістикою та професійними системами оптової торгівлі, залишаються транзитними посередниками для українського меду на вигідніші за ціною ринки.