Кабінет Міністрів та Міністерство інфраструктури ніяк не можуть дійти згоди, кому має підпорядковуватися Укрзалізниця.
Як відомо, ще 18 січня уряд затвердив новий статут УЗ, за яким Міністерство інфраструктури втратило право бути органом управління компанії.
Останнє з цим не погодилося і подало позов до суду. І от 4 серпня Окружний адміністративний суд Києва визнав урядову постанову від 18 січня незаконною.
У відповідь Міністерство юстиції заявило, що вже готує апеляційну скаргу на це рішення, яке надійде до суду, щойно в експертів буде можливість ознайомитися з судовими документами.
Протистояння між нинішнім очільником Укрзалізниці, польським реформатором і музикантом Войцехом Балчуном та міністром інфраструктури Володимиром Омеляном триває вже не один місяць.
Ще на початку року Омелян звинуватив польського колегу в тому, що у 2016 році втрати від корупційних дій в УЗ сягнули мільярда гривень, і в тому, що він частіше їздить на гастролі, ніж займається державними справами.
Балчун у відповідь послався на те, що він провів успішну реструктуризацію польської залізниці, але цей процес тривав два роки і лише на третій з’явилися помітні результати.
Проти Балчуна виступив і Генеральний прокурор Юрій Луценко, який нещодавно звернувся до Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана з вимогою не продовжувати контракт Балчуна, термін якого збіг іще 5 червня.
Зокрема, Луценко вказує, що прокуратура й інші органи на цей момент розслідують близько 90 кримінальних проваджень за фактами привласнення, розтрати, заволодіння майном шляхом зловживання службовим становищем службовими особами Укрзалізниці. Щоправда, ім’я самого Балчуна там не фігурує.
Очікується, що питання відставки польського реформатора стане предметом політичних торгів між Прем’єром Гройсманом та «Народним фронтом», який хоче взяти Укрзалізницю під свій контроль.
Утім, як стверджує «Українська правда», крім Балчуна, є ще шість членів правління, п’ятеро з яких — поляки, що прийшли з Балчуном, без голосів яких не можуть ухвалюватися жодні важливі для залізниці рішення.
Тож справжня війна почнеться саме за обрання нових, більш лояльних членів правління.
У самій же Укрзалізниці стверджують, що Войцех Балчун збирається і надалі виконувати обов’язки директора компанії, оскільки йому досі не повідомлено про припинення контракту.
А тому, відповідно до частини 1 ст. 39-1 КЗпП України, можна вважати його формально продовженим ще на два роки.