«Будова століття»: у Дніпрі знову розгорівся скандал довкола реконструкції Нового мосту

25.07.2017
«Будова століття»: у Дніпрі знову розгорівся скандал довкола реконструкції Нового мосту

Реконструкція Нового мосту йде з відставанням. (Фото автора.)

Реконструкція центрального у Дніпрі мосту через однойменну річку, який називають Новим, безперечно, є у місті на сьогодні будівельним об’єктом номер 1.
 
І не лише тому, що внаслідок цього виникли чималі незручності.
 
Адже приватний автотранспорт тепер мусить курсувати через найближчий міст, який називають Старим, але він є занадто вузьким для такого потоку, отож водії потерпають через постійні пробки.
 
Головним же фактором, пов’язаним iз цим об’єктом, який унаслідок таких пристрастей уже охрестили «будовою століття», стало те, що тендер на освоєння коштів на ньому виграла фірма батька секретаря міської ради В’ячеслава Мішалова, про що наша газета вже писала.
 
При тому, що ця пропозиція була однією з найдорожчих.
 
Проте 177, 79 млн. гривень, виділених iз бюджету міста на капітальний ремонт Нового мосту, дісталися саме підприємству Мішалова-старшого ТОВ «Завод Майстер-Профі».
 
Скандал iз цього приводу розгорівся неабиякий. Разом iз В’ячеславом Мішаловим на цій хвилі дісталося і голові бюджетної комісії Артему Хмельникову.
 
Адже обидва стали депутатами за списками «Самопомочі».
 
Характерно, що керівництво цієї партії відреагувало на такий перебіг подій рішуче, скерувавши до Антикорупційного бюро України звернення щодо необхідності розібратися з перипетіями скандального тендера.
 
Проте це не завадило Мішалову з Хмельниковим звернутися з судовими позовами про захист честі, гідності та ділової репутації до ЗМІ, які висвітлювали скандальні події найдошкульніше.
 
Опозиційні депутати у міській раді також порушили питання про зміщення цих висуванців «Самопомочі» з посад.
 
Однак обоє встояли не в останню чергу завдяки підтримці міського голови Дніпра Бориса Філатова.
 
При цьому ЗМІ привернули увагу ще й до того, що міський голова Борис Філатов та його заступник Михайло Лисенко, який є куратором будівництва, щодо можливостей скандального тендера робили абсолютно різні пояснення.
 
«Якщо ми говоримо про міст, то це складні роботи, і в країні їх можуть виконати тільки три компанії: «Майстер-Профі», «Альтіс» і «Альтком». Якщо б виграв «Альтіс», мені б говорили, що це тесть Насірова, якщо б «Альтком» — що фірма Азарова, а виграв «Майстер-Профі» — говорять, що це тато Мішалова», — пояснював Борис Філатов. 
 
«Підрядників — маса, їх море на території України», — зовсім інші акценти розставляв Михайло Лисенко.
 
Тоді ж усерйоз заговорили і про те, що терміново затіяна реконструкція Нового мосту аж ніяк не була нагальною, адже востаннє капітальний ремонт тут проводили не так уже й давно, на початку 2000-х, і тодішній міський голова Іван Куліченко заявляв, що наступний знадобиться років через 40.
 
У відповідь на такі припущення міська влада розгорнула неабияку піар-кампанію з доказами того, що розпочата реконструкція оголила стан мосту набагато жахливіший, аніж вбачалося до її початку.
 
Навіть заговорили про те, що він і взагалі міг завалитися, немов картковий будинок.
 
Отож, здалося, пристрасті потихеньку вгамувалися. Однак усе виявилося до пори до часу.
 
Адже тепер уже можна говорити про їх новий виток, по­значений тим, що деякі ЗМІ оприлюднили інформацію про те, що підрядник просить на реконструкцію мосту ще 67 млн. гривень додатково.
 
Про це, зокрема, повідомили «Українські новини». 
 
Однак Михайло Лисенко в ефірі одного з телевізійних каналів Дніпра знову повідомив зовсім інше — необхідності в додатковому фінансуванні ремонту Нового мосту немає.
 
Депутат Дніпровської міської ради Олександр Турчин в ефірі місцевого 11-го телеканалу причини таких суперечностей у висловлюваннях двох посадових осіб пояснив iще й тим, що вони не отримують від мерії ніякої інформації про хід ремонтних робіт і не запрошуються для обговорення питань, пов’язаних iз ними.
 
Отож «будова століття» залишається ще й такою собі таємницею за сімома замками, внаслідок чого розібратися у тому, де грішне, а де — праведне, справді непросто.
 
При цьому Олександр Турчин привернув увагу до того, що відставання від графіка робіт на Новому мосту на сьогодні складає півтора-два місяці.
 
Зокрема, контактні опори мали стояти ще 31 травня, однак їх немає дотепер.
 
Отож навряд чи доводиться сумніватися, що капітальний ремонт мосту плавно перейде у 2018 рік, а не завершиться до грудня у нинішньому, як спершу обіцялося міською владою.