Багатостраждальний Подільсько-Воскресенський міст у Києві врешті добудують.
Принаймі таку обіцянку столичний мер Віталій Кличко дав під час телеефіру на каналі NewsOne:
«Уже почалися роботи на мосту. Це важливий крок. Орієнтовно через місяць, коли закінчаться консультації з інвестиційними фондами, я зможу звітувати перед киянами, що гроші є. І ми зможемо запускати роботи з будівництва».
Подільсько-Воскресенський мостовий перехід має з’єднати правий берег (Поділ), Труханів острів, лівий берег (Райдужний масив, що на Троєщині) й Воскресенку: естакада мосту починатиметься від вулиці Набережно-Хрещатицької на Подолі, перетне Рибальський острів, Труханів острів, пройде через Русанівські сади і вийде на лівобережну частину Києва.
Його запланована загальна довжина — 7 км, ширина — 35 м.
Щоправда, навіть за найоптимістичніших прогнозів, завершення будівництва слід очікувати не раніше, ніж через два з половиною роки. Крім автотранспорту, по мосту в перспективі рухатимуться й поїзди метрополітену.
Наразі працює лише «перша черга» об’єкта, яка була відкрита в жовтні 2010 року: функціонує двосторонній рух транспорту по Гаванському мосту й естакада з моста на вул. Набережно-Хрещатицька.
Нагадаємо, що «перехід» будується ще з 1993 року, а техніко-економічне обґрунтування будівництва розроблялося ще раніше — у 1987-89 роках.
Дата відкриття мостопереходу багаторазово відкладалася. Головний інженер проекту — Борис Фукс свого часу спланував двоярусну споруду, що складається iз трьох мостів та естакад, які їх з’єднують (на верхньому ярусі — шість смуг для руху автотранспорту (по три в один бік), на нижньому — Подільсько-Вигурівська лінія метро зі станціями «Суднобудівна», «Труханів острів» і «Затока Десенка», які будуть розташовані на естакадах).
До цієї складної споруди входитимуть: три мости через Гавань, мости через річки Дніпро та Десенка, міст через озеро Райдужне, естакади на Трухановому острові та в урочищі Горбачиха, чотири багаторівневі транспортні розв’язки.
Справедливості заради варто зазначити, що пригальмувалося будівництво й через «бунт» власників 133 садибних ділянок, які, за планом, мають бути знесені, адже стали на заваді мостопроводу (у 2012 році відбувся тендер щодо їх знесення, але роботи, які планувалось завершити до кінця 2013 року, так і заглохли).
Крім затяжного будівництва, була й серйозна НП в історії мосту — у листопаді 2011 року впав унікальний плавучий багатотонний кран «Захарій LK-600», який використовувався для монтування сегментів мостопереходу: гігант, падаючи в Дніпро, розламався у місці кріплення вантажної стріли.
Додамо, що переможцем тендера з добудови мостового переходу стало ТОВ «Еко-Буд-Трейд», яке низку робіт має завершити вже до кінця 2017 року.