Досить невтішними виявилися дані соціологічного дослідження щодо ставлення українців до професії шкільного вчителя, яке провело GfK на замовлення громадської спілки «Освіторія».
Дослідження показало, що найменше вчителів цінують у Києві — лише 56%.
Як колишній київський педагог не дивуюсь цим даним, адже «картину» доводилося «бачити» зсередини.
За моїми 16-річними педагогічними спостереженнями, з кожним роком ситуація і з навчанням учнів, і з повагою до викладачів лише погіршувалася.
Опитування GfK показало, що шанобливе ставлення до вчителя напряму залежить від розмірів населеного пункту: наприклад, у містах, де проживає від 51 до 100 тисяч осіб, важливою роботу вчителів назвали 92 відсотки опитаних, тоді як у конгломератах, де мешкає понад півмільйона людей, — тільки 66%.
Не менш важливим є й географічне розташування респондентів: зокрема, якщо на заході та сході України роботу педагогів вважають важливою 80% та 85% населення відповідно, то на півдні й у центрі нашої країни цей показник не перевищує 75% і 74% відповідно.
«Більшість учителів відчувають недостатню повагу суспільства до їхньої роботи, — зазначає голова громадської спілки «Освіторія» Зоя Литвин. — Дослідження GfK доводить, що вони не помиляються. Ситуацію потрібно терміново змінювати, адже від учителів залежить, наскільки конкурентоспроможними, впевненими, відкритими виростуть нові покоління.
Щоб показати українцям, скільки у країні талановитих, відданих професії, інноваційних педагогів, ми проводимо національну премію Global Teacher Prize Ukraine з призовим фондом у 100 тисяч гривень та закликаємо номінувати вчителів на її здобуття. Окрім того, ми допомагаємо переможцю подати документи на здобуття світової нагороди Global Teacher Prize з призовим фондом мільйон доларів. Нагороду, яку часто називають «Нобелівською премією для вчителів», започаткував арабський мільярдер Санні Варкі у 2014 році як підтвердження важливості ролі вчителя для розвитку людства».