Шулявський шляхопровід і прилегла територія найближчим часом будуть кардинально реконструйовані.
Щоправда, як саме — ще невідомо, адже наразі точиться серйозна боротьба між двома різними проектами.
Збудувати трирівневу розв’язку замість дворівневої запропонував головний спеціаліст управління інженерно-транспортної інфраструктури Департаменту містобудування та архітектури столиці Віктор Петрук.
Його аргументи прості — трирівнева розв’язка має відчутно більшу пропускну здатність, передбачає повне розв’язання поворотних напрямків і не потребуватиме демонтувати прилеглі до шляхопроводу будівлі (адже вже затверджений дворівневий проект передбачає знесення 5-го цеху заводу «Більшовик»).
Зараз на сайті КМДА зареєстровано петицію щодо підтримки саме трирівневої розв’язки.
Опонентом цього проекту є головний архітектор Києва Олександр Свистунов, завдяки лобіюванню якого 18 травня на засіданні містобудівної ради було обрано проект (інституту «Київдормістпроект») будівництва нової автомобільної розв’язки на місці Шулявського шляхопроводу, розроблений ще... в далекому 2008 році, після чергової пожежі на ринку секонд-хенд під «нещасливим» мостом.
Головний столичний архітектор відстоює цей «дворівневий» проект поясненнями на кшталт, що він вважається оптимальним із точки зору фінансових та часових затрат.
(А як же тоді щодо знесення частини легендарного заводу і будівництва на його місці петлі розв’язки: можливо, все ж колись завод відновить свою роботу?).
Нагадаємо, що рух Шулявським мостом відкрито в травні 1964 року, його довжина з підходами складає 408,9 м, а ширина — від 16 до 21 м.
Естакада складається з автомобільного проїзду шириною 14 метрів.
На початку 1980-х шляхопровід було реконструйовано, добудовано заїзди на естакаду з проспекту Перемоги.
Станом на 2015-й шляхопровід перебував у передаварійному стані.
Після низки пожеж (у квітні 2005-го, у вересні 2006-го, у квітні 2007-го) та обвалу деяких конструкцій у лютому 2017 року міст частково втратив несучу спроможність, крім того, він перезавантажений і потребує збільшення пропускної спроможності.
Додамо, що 15 травня міністр економічного розвитку і торгівлі України Степан Кубів та Китайська корпорація доріг і мостів домовилися про реконструкцію Шулявського шляхопроводу.
Тож на який саме проект підуть гроші Піднебесної, наразі ще невідомо.