У середу Волинь відвідав Президент України Петро Порошенко.
Це перша його робоча поїздка в область за три роки президентства.
Про те, що до Луцька їде Президент, лучани зрозуміли ще до офіційного повідомлення про цей візит.
Бо надто вже завзято комунальники почали наводити марафет у місті та біля приміщення облдержадміністрації.
Першим пунктом, куди попрямував президентський кортеж, були волинські ворота в Європу, тобто міжнародний пункт пропуску Ягодин—Дорогуськ.
Дорогу Київ—Ковель—Ягодин останнім часом постійно хтось блокує чи перекриває, тож і цього дня тут з’явився невеличкий гурт пікетувальників — так ветерани МВС хотіли вкотре привернути увагу влади до їхніх проблем.
Колишні міліціонери борються проти несправедливого нарахування пенсій, коли одні отримують геть мізерні суми, а їхні колеги, які виходили на пенсію в інший період, — у кілька разів більше.
Та довго перекривати дорогу вони не стали.
Петро Порошенко в Ягодині ознайомився з роботою прикордонних та митних служб напередодні запровадження безвізового режиму з ЄС.
Це питання сьогодні як ніколи актуальне, і не лише для волинян.
На Ягодині, як і в інших пунктах пропуску, люди постійно нарікають на величезні черги.
Щоб перетнути українсько-польський кордон навіть пасажиром в автобусі, в деякі дні треба чекати по 16 і більше годин.
Провину за це покладають на українців, які займаються контрабандою цигарок, через що польські митники дуже ретельно здійснюють огляд усіх транспортних засобів.
Не краща ситуація і з великоваговим транспортом. На момент візиту Президента на пунктi Ягодин чекали оформлення 160 вантажних автомобілів.
І Порошенко зробив «розгон» за те, що через його приїзд було призупинено роботу митниці.
А минулої неділі, 21 травня, черга тут була ще більша, і змійка автомобілів простягалася на 15 кілометрів.
У водіїв, які по 2-3 дні стояли у черзі, урвався терпець, і вони перекрили дорогу: якщо всім можна з найменших причин дорогу міжнародного значення перекривати, то чому їм не можна?
У такий спосіб вони протестували проти «свавілля усіх, хто причетний до регулювання черг та оформлення авто для перетину кордону».
Очевидно, що пункт пропуску не справляється з пасажиро- й вантажопотоком і потребує впорядкування та модернізації.
З червня, коли почне діяти безвізовий режим, потік людей, які перетинатимуть кордон, може ще збільшитися.
Мешканці прикордоння і тепер частенько їздять у сусідню Польщу на закупи, а з літа таких продовольчих туристів може стати ще більше.
Бо ціни на харчі у сусідів майже однакові з українськими, але якість значно ліпша. Тому ситуація на кордоні може стати напруженішою.
Президент поспілкувався з водіями та пасажирами, які перетинали кордон, а також провів нараду з митниками та прикордонниками.
Він наголосив на необхідності покращення технічної частини оформлення і пропуску вантажних автомобілів та пришвидшення процедури.
Зокрема, здійснення огляду автотранспорту та вантажів за процедурою одноразового контролю.
«Неприйнятно, коли у нас залишається радянська практика, коли дев’ять відомств мають право перевіряти і контролювати на кордоні. Пропозиція — підготувати законодавче регулювання. Крім прикордонників і митників, нікому там немає що робити», — сказав Петро Порошенко.
Питання, пов’язані з реалізацією безвізового режиму з ЄС, були в центрі уваги під час великої наради в ОДА, яку провів цього ж дня Петро Порошенко з активом Волині та керівниками інших прикордонних областей України.
«Від нас із вами залежить, щоб не було черги, щоб сервіс, який надає держава, був якісним, щоб умови при перетині кордону були комфортні, щоб митники, прикордонники, поліцейські, представники інших служб були привітними», — наголосив Президент.
Після Ягодина Президент гвинтокрилом полетів у Володимир-Волинський район, де в селі П’ятидні його чекали в місцевому господарстві.
Багато хто іронізував, мовляв, треба було провезти Петра Олексійовича дорогою від Луцька до княжого Володимира, щоб він побачив, які у нас дороги в прикордонні.
Ремонт цього відрізка автомагістралі заплановано почати цього року.
І темпи робіт залежатимуть і від того, скільки грошей заробить Волинська митниця, на податки з якої ремонтуються волинські дороги.
У ТОВ «П’ятидні», яке очолює знаний аграрій, депутат облради Валерій Діброва, главі держави показали новий насіннєвий завод.
Інвестиція в його будівництво становить 2 мільйони євро.
Це сучасний завод із найновішим обладнанням і лабораторіями, що відповідає всім європейським стандартам.
Тому свою продукцію товариство планує експортувати і в Європу.