Варіації танцю: Раду Поклітару у своєму новому балеті поєднав Фіцджеральда і Гете

25.04.2017
Варіації танцю: Раду Поклітару у своєму новому балеті поєднав Фіцджеральда і Гете

Раду Поклітару. (Фото з сайта bykvu.com.)

Лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка, народний артист Молдови, член журі телешоу «Танцюють усі» Раду Поклітару — український балетмейстер і хореограф,  якого знають у Європі, —  презентує свою нову роботу«Вгору по річці».
 
За рахунком — це шістнадцятий балет хореографа в театрі «Київ модерн-балет».
 
Раду Поклітару пропонує глядачам поглянути через призму сучасної хореографії на загадкову історію Бенджаміна Баттона.
 
Музичною основою до балету став струнний квартет Олександра Родіна. Своїм твором український композитор поділився з Раду Поклітару ще три  роки тому.
 
І ось, минулого літа, перебуваючи у відпустці в Голландії, балетмейстер відчув, що ця музика ідеально підходить для його нового балету.
 
— Мою увагу давно привертав сюжет «Історії Бенджаміна Баттона» як основа для створення балетного спектаклю, — розповідає Раду Поклітару.
 
— Виклики, які кидає постановнику і виконавцю головної ролі розповідь про людське життя, прожите навпаки — від старості до народження, здаються, на перший погляд, нездоланними, але... Що може бути цікавішим за практично нездійсненнi творчi завдання? У підсумку, в лібрето мого спектаклю можна побачити не тільки сюжетні алюзії розповіді Скотта Фіцджеральда, а й відгомони великого «Фауста» Гете. При цьому «Вгору по річці» — абсолютно авторське оповідання, оскільки специфіка сучасного танцю не дозволяє зробити хореографічний переклад (або дослівник) літературних першоджерел. Я щасливий, що для роботи над виставою зміг зібрати чудову команду. 
 
Композитор Олександр Родін написав свій емоційний струнний квартет, який став музичною партитурою балету. Художник по костюмах — Дмитро Курята — створив уже кілька вистав для театру «Київ модерн-балету», які стали справжніми бестселерами, улюбленими глядачам України та інших країн. Художник Олександр Друганов, автор відеоряду, яким супроводжується спектакль «Вгору по річці», створив для нашого театру дивовижний світ балету «Перехрестя», який став справжньою подією в культурному житті Києва».
 
Головне завдання Ра­ду Поклітару — зробити балет по-справжньому яскравим, емоційним видовищем, здатним проникнути в серце будь-якого глядача.
 
Балетмейстер завжди підтримує своїх танцівників, якщо вони прагнуть втілити на сцені власні постановки. Серед його учнів — Олексій Бусько, Сергій Кон, Артем Шошин, Анатолій Водзянський.
 
І ось до них приєдналася і ведуча солістка «Київ модерн-балету», учасниця багатьох міжнародних фестивалів (International Ballet Star Gala, «Золота маска», «Зірки світового балету», «Нові горизонти», IFMC, «Гогольfest») — Анна Герус.
 
На вечорі одноактних балетів вона представить свій перший одноактний балет Variations of life (Варіації життя) на музику Альфреда Шнітке, Генрі Перселла, Олафура Арнальдса, С. Андерсена та Макса Ріхтера.
 
Дебютувала Анна Герус із хореографічними мініатюрами «Етюд» на музику Фридерика Шопена, «Забута мрія» на музику Адольфа Адана, «Колискова» на основі народної музики у виконанні Ніни Матвієнко.
 
На постановку балету Variations of life її надихнула композиція Макса Ріхтера Maria, Thepoet (1913) з альбому Memory house і вірш Марини Цвєтаєвої «Уж сколько их упало в эту бездну...»
 
Епіграфом до вистави стала цитата невідомого автора: «Життя і Час — два вчителі. Життя вчить нас правильно розпоряджатися часом, час вчить нас цінувати життя».
 
«Балет Variations of life турбує свідомість глядача безліччю запитань про нескінченну варіативність життя, його переходів в інші форми буття, одномоментності того, що відбувається зараз і перетікає у вічність. Усі ми маленькі частинки великого твору Творця, і це прекрасно. Так, життя прекрасне, незважаючи ні на що!» — каже Анна Герус.
 
Вечір одноактних балетів відкриє вистава Раду Поклітару «Квартет-а-тет» на музику Ада Мааса, прем’єра якої відбулася літом 2010 року.
 
Балет був поставлений на замовлення Ейндховенського «Парк-театру» на спеціально написаний квартет для чотирьох віолончелей нідерландського композитора.
 
Музика стала основою хореографічної притчі для чоти­рьох танцівників — Анни Герус, Артема Шошина, Дмитра Кондратюка та Ілони Кравченко.
 
Із декорацій лише біла тканина, що розділяє два світи. 
 
Прем’єри одноактних балетів будуть презентовані 25 і 26 квітня на основній сцені Національного театру імені Івана Франка.
 
Саме в цьому приміщенні відбулися перші прем’єри «Київ модерн-балету», який минулої осені відсвяткував ювілей — 10 років від заснування.