Чемпіонський тиск: після року без перемог Феттель виграв першу гонку нового сезону

28.03.2017
Чемпіонський тиск: після року без перемог Феттель виграв першу гонку нового сезону

На Гран-прі Австралії «Мерседесу» не вдалося розвинути стартову перевагу. (Фото з сайта championat.com.)

Коли йдуть роки, а на арені продовжують залишатися старі герої, кожен новий сезон уболівальники чекають iз надією на зміни.

Під час зимових тестів у «Ф-1» найкращу швидкість демонстрував болід «Феррарі».

І цей факт неабияк потішив фанатів «королівських перегонів», які, без сумніву, вже втомилися від тотального домінування «Мерседеса». 

З огляду на швидкісні характеристики «Скудерії» саме її чинний віце-чемпіон світу Льюїс Хемілтон назвав головним фаворитом та основним конкурентом «Мерседеса» в чемпіонській гонці.

Однак першу кваліфікацію в новому чемпіонаті виграв «Мерседес».

На своїй оновленій «срібній стрілі» Хемілтон встановив кваліфікаційний рекорд австралійської траси, змусивши незаангажованих шанувальників «Ф-1» сумно зітхнути.

Хвацько вирушив британський пілот і в гонку, захопивши лідерство в перегонах. Утім  коли прийшов час «піт-стопів», з’ясувалося, що тотального домінування над суперниками у «Мерседеса» немає.
 
Більше того, технічні новинки сезону — ширші боліди з більшою притискною силою — дозволяють «Феррарі» диктувати володарям останніх трьох «Кубків конструкторів» свої правила.
 
Власне, завдяки більш піз­ньому «піт-стопу» та певним складнощам з обгонами, які виникли у Хемілтона після втрати лідируючої позиції, Феттелю вдалося вийти в лідери перегонів і протриматися там до їх завершення.
 
«Я знав, що колись нам доведеться програти», — заявив керівник «Мерседеса» Тотто Вольфф.
 
Щойно у «Ф-1» з’явилися турбовані двигуни, боліди «Мерседеса» опинилися поза конкуренцією.
 
У кожному з трьох виграних ними в попередні роки чемпіонатах (індивідуальному та командному заліку) саме пілоти цієї німецької стайні тріумфували на першій гонці сезону.
 
Нинішній чемпіонат розпочався інакше.
 
«Ця перемога була нам потрібна як повітря», — заявив лідер «Феррарі» Себастьян Феттель.
 
У минулому сезоні «червоні» не виграли жодної гонки, відтак їхній успіх у Мельбурні, звісно, має ефект окрилення.
 
Утім завчасно радіти заро­дженню нової інтриги в чемпіонській боротьбі поспішати не варто.
 
«Наразі ще не час говорити про наші шанси на чемпіонство», — попередив Феттель. У сезоні 2015 року Феттелю також удався хороший старт — третє місце в Австралії, перше — в Малайзії.
 
Але тоді, як і роком раніше, тріумфатором чемпіонату став перший номер «Мерседеса» Льюїс Хемілтон.
 
Минулого уїк-енду в «Альберт парку» британець будь-що намагався наздогнати Феттеля, проте в підсумку на фініші програв йому близько десяти секунд.
 
Тото Вольфф визнав, що саме швидкісна перевага «жеребців», а не його стратегічний промах, стала причиною поразки. Хемілтон додав: «Чекаю на нові баталії з «Феррарі».
 
Після того, як переможець минулого сезону Ніко Росберг заявив про завершення кар’єри, титул ключового опонентом Льюїса в боротьбі за чемпіонство перейшов до іншого німця, який тепер, щоправда, сидить за кермом не «Мерседеса», а «Феррарі».
 
Нагадаємо, що на двох — у головних фаворитів чемпіонату світу-2017 — сім титулів. Два чемпіонства з трьох британець Хемілтон виграв за кермом «Мерса». Натомість найкращі роки німця Феттеля пройшли в «Ред буллі», з яким він зробив чемпіонський «покер». 
 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 1-й етап. Гран-прі Австралії (Мельбурн, «Альберт Парк»). Залікова десятка: Феттель («Феррарі») — 1:24:11.670 (25 очок), Хемілтон — відставання 9.975 сек. (18), Боттас (обидва — «Мерседес») — +11.250 (15), Райкконен («Феррарі») — +22.393 (12), Ферстаппен («Ред булл») — +28.827 (10), Масса («Уїльямс») — +1:23.386 (8), Перес («Форс Індія») — +1 коло (6), Сайнс-молодший — +1 коло (4), Квят (обидва — «Торо Россо») — +1 коло (2), Окон («Форс Індія») — +1 коло (1).
 
Кубок конструкторів. «Феррарі» — 37, «Мерседес» — 33, «Ред булл» — 10, «Уїльямс» — 8, «Форс Індія» — 7, «Торо россо» — 6, «Рено», «Заубер», «Макларен», «Хаас» — 0.