Інформацію про те, що Ryanair почне роботу в Україні, міністр Володимир Омелян розмістив у понеділок на своїй сторінці у «Фейсбуці», супроводивши смайликом:
«Приходьте на прес-конференцію! Як мінімум, це одна з ключових авіаційних подій десятиліття в Україні».
Спільна прес-конференція міністра інфраструктури України та комерційного директора компанії Ryanair Девіда О’Брайана, яка вiдбудеться у середу, 15 березня, в Міністерстві інфраструктури України, пов’язана з наміром одного з найбільших європейських лоукостів зайти на український ринок авіаперевезень.
8 березня згадка українських аеропортів «Жуляни» і «Львів» з’явилася в коді нідерландської версії сайта Ryanair.
Саме нідерландський напрям, очікується, стане першим із України для авіаперевізника Ryanair.
За версією агентства «Інтерфакс-Україна», прем’єрними стануть польоти з Ейндховена в міжнародний аеропорт «Київ» (Жуляни) і до Львова. «І вже сьогодні компанія проінформує і про маршрути, і про своє бачення ринку, і про потенційні напрямки подальшого співробітництва». Це велика новина. Це те, до чого ми йшли кілька років поспіль», — підкреслив глава Мінінфраструктури.
Ryanair ще в лютому повідомляв про плани польотів в Україну.
«Я думаю, що найближчим часом ми щось оголосимо за цим напрямком», — сказав тоді начальник юридичного управління компанії з питань регулювання та законодавства Юліуш Коморек.
Але у зв’язку з непевністю політико-економічної ситуації ніхто не наважувався гарантувати, що наміри реалізуються вже найближчим часом:
«Я не можу сказати, коли точно зберемося в Україну — в цьому зимовому сезоні, або тільки в наступному літньому. Безумовно, ми вивчаємо маршрути з України в Польщу, і також в інші європейські країни», — зазначив тоді Коморек.
Міністерство інфраструктури України підтвердило ведення переговорів аеропортів Києва та Львова з Ryanair про польоти в Україну ще у грудні минулого року.
Зацікавленість сторін у взаємовигідному і перспективному співробітництві зрештою все-таки взяла гору над інтригами монополістів вітчизняного ринку і сумнівами європейців, схарапуджених потоками як компрометуючих фейків заклятих друзів України, так і об’єктивними економічними ризиками ділових стосунків із воюючою країною.
Для України таке співробітництво важливе як із точки зору доступу споживачів до зручних і фінансово вигідних, «бюджетних» пропозицій європейських перевізників, так і з огляду на прорив неоголошеної економічної та політичної блокади у стосунках з обережними євросоюзівцями.
Дуже цікава біографія гіганта європейського авіаційного лоукосту Ryanair. Починалося все з того, що в Ірландії між невеликими населеними пунктами — Вотерфордом і Гатвіком — курсував невеличкий «кукурузник».
Але одного дня господарі мікроавіакомпанії вирішили з провінційною безпосередністю долучитися до престижного рейсу Лондон—Дублін.
Отримали повне фіаско, але це їх не зупинило. Захоплені ідеєю довести лондонським снобам, що ті даремно недооцінили наполегливих ірландців, змінили керівництво, концепцію, парк літаків, привласнили гасло вже успішних конкурентів: «Найнижчі ціни / Ніяких додатків».
І з початку 90-х упродовж двох десятиліть вийшли в лідери серед європейських лоукостерів.
Цікавинка авіакомпанії в тому, що вона базується на колишніх нерентабельних аеродромах та екс-військових авіабазах країн НАТО.
ДОВІДКА «УМ»
Першим успішним бізнесом на ринку дешевих авіаперевезень стала авіакомпанія Pacific Southwest Airlines із США, піонер концепції лоу-кост.
Дебютний рейс цієї компанії відбувся 6 травня 1949 року. Але часто першість приписують Southwest Airlines, яка почала функціонувати в 1971 році і декларувала щорічний прибуток, починаючи вже з 1973-го.
Після дерегуляції авіаційних перевезень в Европі дуже вдало почала свій розвиток ірландська компанія Ryanair, яка зараз займає лідируючу позицію на ринку лоу-кост авіаперевезень.