Дракон хоче в небо

10.02.2017
Дракон хоче в небо

Цей китайський гігант складе конкуренцію «Боїнгу» та «Аеробусу».

Перший великий китайський пасажирський літак С919 зможе здійнятися в повітря до липня цього року, повідомляє китайська газета «Глобал Таймс» iз посиланням на виробника. На світовому ринку цивільної авіації С919 стане конкурентом американському «Боїнгу» та європейському «Аеробусу». 
Машина вже пройшла всі необхідні наземні випробування. Наступні, як, приміром, тиск у салоні, потрібно буде провести у повітрі, повідомив заступник головного конструктора Жао Ліньдао з фірми COMAC, яка буде виготовляти ці літаки. 
На минулорічному міжнародному авіасалоні в місті Чжухай на півдні Китаю повідомили, що машини типу С919 першими розпочне експлуатувати китайська авіакомпанія «Чайна Істерн Ейрлайнз» (China Eastern Airlines) зi штаб-квартирою у Шанхаї. Вона здійснює рейси в усіх світових напрямках, окрім Латинської Америки. Літак вийде на ринок пасажирських лайнерів, де й без того висока конкуренція. Фірма COMAC уже отримала замовлення на 570 машин цього типу з 23 країн світу.
Модель C919, яка може приймати на борт від 158 до 174 пасажирів, уперше презентували в листопаді на авіаційному підприємстві у Шанхаї. У стандартній версії машина може перевозити 158 пасажирів на відстань до 4075 кілометрів. Щоправда, двигуни літака наразі не китайського виробництва. Їх виготовляє консорціум CFE International, спільне підприємство американського концерну «Дженерал Електрік» та французького «Снекма». Китайці створили із закордонними партнерами ще кілька спільних підприємств, які виготовляють для літака інші деталі бортового обладнання, передусім електронного.
Піднебесна вже стала одним iз головних світових ринків у секторі цивільної авіації. Країна потребуватиме впродовж наступних 20 років від п’яти до шести тисяч пасажирських літаків. Програма С919 реалізується із запізненням, оскільки за початковими планами перший політ мав відбутися 2014 року, а введення моделі в повну експлуатацію — 2016 року.