Рекуперація на рейках

07.02.2017
Рекуперація на рейках

Сучасні й красиві. (Фото з «Фейсбука».)

Нещодавно влада Києва закупила 11 нових швидкісних трамваїв четвертого покоління: 2 із них виробили на львівському заводі «Електрон», а решту — на польському концерні Pesa. Нині трамвайний парк Києва нараховує 420 трамваїв, й останні 3-4 роки у столиці не запускали нові рухомі склади. Це вперше, коли закупили іноземні трамваї (їх вартість — 1,1-1,3 млн. дол.).
Варто зазначити, що унікальність «прибульців» у тому, що вони можуть повертати 40-60 % електроенергії — це так звана система рекуперації: коли трамвай розганяється — споживає електрику, коли гальмує — віддає назад певну частину. Крім того, нові трамваї відповідають усім європейським стандартам: їх обладнали зовнішньо-внутрішніми відеокамерами, системами обігріву й кондиціювання, є wi-fi. Мають 100% низьку підлогу, а ще — вагони не поділені на сектори, утворюючи єдиний простір. Мають рампу для доступу пасажира в інвалідному візку.
«Ці сучасні трамваї надаватимуть якісні послуги для Києва — це недешевий транспорт. Ми плануємо зробити виробництво трамваїв у Києві, тоді й собівартість виробництва буде нижчою.  Багато трамваїв, які зараз використовуємо, мають термін експлуатації вже більше 30 років. Вони застарілі й не витримують жодної критики. Наше завдання зараз — інвестувати в транспортну інфраструктуру Києва», — розповідає мер Києва Віталій Кличко. 
Нові трамваї вже курсують на Борщагівській лінії швидкісного трамвая, бо поки що лише там дозволяє колія. Але у 2017-18 роках КП «Київпастранс» хоче реконструювати колії Лівого берега й запустити там нові сучасні трамваї.
«Цьогоріч ми плануємо розпочати втілення багатьох цікавих проектів, особливо у сфері електротранспорту. Одним із найперспективніших є продовження Борщагівської лінії швидкісного трамвая до ст.м. «Палац спорту». Параметри цього проекту передбачають довжину лінії в одноколійному вимірі — 7,3 км, яка дасть змогу збільшити пасажиропотік на 60% за добу. Наразі пасажиропотік становить більше 140 тис., — написав у «Фейсбуці» гендиректор КП «Київпастранс» Дмитро Левченко. — Ще маємо намір розпочати реконструкцію транспортно-пересадочних вузлів «Чернігівська», «Петрівка», «Контрактова площа» та будівництво сучасної станції «вул.Генерала Потапова» — орієнтовна дата завершення робіт у 2019 рік. Ці проекти дадуть змогу оптимізувати транспортні потоки, які виникли на даних ділянках. Незабаром плануємо розпочати масштабне дослідження трамвайних колій Лівобережжя з метою підготовки необхідної документації та кошторисів для того, щоб сучасні трамваї курсували й там».
Прибули у столицю й 5 новеньких тролейбусів «Богдан», які поповнили депо №2: машини відповідають усім сучасним українським та європейським стандартам, тим паче — дозволять відкрити один із нових тролейбусних маршрутів.