Не секрет, що керівники всіх популярних спортивних проектів сьогодні намагаються максимально комерціалізувати свій продукт, аби улюблене дійство багатомільйонної армії телеглядачів приносило стабільний і великий прибуток.
Шанувальник автомобільних перегонів Берні Екклстоун після серії не надто вдалих заїздів у «Формулі-1» відчув у собі комерційну жилку.
У далекому 1978 році разом зі своїм однодумцем Максом Мослі він виборов у Міжнародної федерації спортивного автоспорту комерційну та організаційну самостійність для «Ф-1».
Відтоді (а з того часу минуло практично 40 років) успішний британець невеличкого зросту був уособленням «королівських перегонів», зробивши їх популярними на весь світ змаганнями.
«Королівська» бізнес-імперія
Загалом, навколо «Формули-1» 84-річний Екклстоун вибудував справжню бізнес-імперію з перспективою на сотню років.
Причому останні слова — зовсім не метафора. Адже саме на такий термін одна з дочірніх компаній «формульного» холдингу отримала від Міжнародної федерації автоспорту комерційні права на «королівські перегони».
Незважаючи на доволі поважний вік та певні життєві труднощі, котрі були пов’язані з бізнес-діяльністю, Берні планував іще кілька років постояти біля керма «Формули-1». Утім реалізувати намічені плани йому не вдалося.
Опинившись у вирі кількох корупційних скандалів, за якими в Німеччині та Великій Британії велися судові справи, Екклстоун зазнав відчутних репутаційних втрат. Минулий рік, за словами поважного британця, став одним із найважчих у його житті. Можна сказати, що саме тоді він і почав втрачати опору під ногами.
Наприкінці 2016 року розпочалася процедура зміни власника повного пакета акцій на комерційну частину прав «Формули-1».
Після того як американська «Ліберті Медіа» отримала (від CVC Capital Partners) в своє розпорядження 100% акцій, заплативши за них 4,4 мільярда доларів, у той же день було оголошено про зміну керівництва «Ф-1».
«Мене звільнили. Це офіційно, я більше не керую компанією», — з таким зверненням до своїх прихильників вийшов у соцмережах Екклстоун. — Моя нова посада — поширене явище в США. Тепер я буду почесним президентом, але не знаю, що це означає».
«Свобода» й простота
Тепер гоночним парадом у «Ф-1» керуватиме новий виконавчий директор Чейз Кері, котрий пообіцяв реалізувати їхній величезний потенціал, що залишався невикористаним.
Зазначимо, що завдяки своєму хисту Екклстоуну вдавалося самотужки підтримувати життєдіяльність «Ф-1»: організовувати гонки, телетрансляції, вирішувати питання політичного характеру з керівництвом Міжнародної федерації автоспорту та самими командами-учасницями чемпіонату.
Однак у «Ліберті Медіа» вирішили розділити ці повноваження між різними особами. Так, на допомогу Кері вже покликали колишнього керівника «Мерседеса» Роса Брауна, котрому, схоже, відводиться роль «комунікатора» з Міжнародною федерацією автоспорту та командами.
«Є багато ініціатив та пропозицій, як зробити гонки кращими. До 2020 року в команд підписані контракти, але нам уже зараз потрібно вирішувати, що ми хочемо бачити в найближчому майбутньому. Потрібно знайти рішення, що дозволить невеликим командам упевнено існувати, боротися з сильнішими опонентами, а не з фінансовими проблемами. Зрештою, наша головна мета — це простота гонок», — заяви Браун.
Щодо Екклстоуна, то, без сумніву, з його відставкою у «Ф-1» починається абсолютно нова історична епоха.
Керівник «Ред булл» Крістіан Хорнер каже, що новому керівництву «королівських перегонів» відмовлятися від досвіду Берні не варто: «Саме він створив цей бізнес.
І завдяки йому «Формула-1» стала такою, якою ми знаємо її сьогодні. Було б розумно сподіватися на перехідний період, коли впродовж кількох років нові власники будуть працювати з Екклстоуном, переймаючи його досвід».