У Парижі запустили експериментальні автобуси без водіїв

25.01.2017
У Парижі запустили експериментальні автобуси без водіїв

Бусики, якими керує штучний інтелект.

Те, що іще донедавна здавалося фантастикою, стало реальністю:  23 січня на вулиці Парижа виїхали два електричних мінібуси, які не мають водіїв.
 
Вони здійснюють пасажирські перевезення на маршруті між залізничними вокзалами Ліон та Аустерліц у центрі французької столиці, повідомляє газета «Дейлі Мейл». Це наразі експеримент.
 
Бусики курсуватимуть сім днів на тиждень до початку квітня. Вони здатні перевозити до 12 пасажирів (шість сидячих і шість стоячих місць).
 
Проїзд — безкоштовний. Швидкість руху бусиків — до 25 кілометрів за годину. Повільно? Але й регулярні міські автобуси в умовах інтенсивного міського руху часто пересуваються не швидше. 
 
Міська влада Парижа зробила ставку на електричний транспорт з метою зменшення шкідливих викидів та поліпшення екологічного стану столиці.
 
«У відповідь на зростаючу загрозу забруднення повітря у великих містах варто розробити нову систему транспорту, яка буде більш дружньою до середовища», пояснює мер ХІІ округу Парижа Катрін Баратті-Ельбаз.
 
Заступник мера Парижа у справах інновацій Жан-Луї Міссіка запевняє, що автономні автомобілі без водіїв упродовж найближчих 20 років «докорінно змінять міський краєвид».
 
«Побачимо, як люди будуть призвичаюватися та реагувати на цей новий вид транспорту без водіїв», — сказав Міссіка. 
 
Міні-буси марки EZ10, які вийшли на вулиці Парижа, продукує французька фірма Easymile (у перекладі з англійської — «Легка миля»). В них використовується система глобальної навігації GPS.
 
Буси обладнані системою виявлення перешкод та пристосування до різноманітних погодних та транспортних умов на дорогах.
 
Виробник наголошує, що вони не потребують розбудови жодної додаткової міської інфраструктури, на відміну від трамваїв чи тролейбусів.
 
Міні-буси EZ10 розраховані на пасажирські перевезення на коротких маршрутах. У другій половині цього року такі ж міні-буси розпочнуть курсувати на експериментальних маршрутах у південній частині Парижа.
 
Тестові випробування міні-бусів марки EZ10 минулого року пройшли в  умовах французького міста Ліон, тепер їх випробовують у міських умовах кількох інших країн — США, Японії, Сінгапуру та Фінляндії.
 
Оператор цих автобусів, Управління автономного транспорту Парижа (RAPT) сподівається, що високотехнологічний міський транспорт без водіїв розпочне регулярно курсувати у французькій столиці через два роки.  
 
Виробники наголошують, що парки невеликих автобусів подібного типу вже діють в інших країнах, зокрема у США.  Більше того, у США проходять фінальні випробування багатотонні фури для дальніх перевезень без водіїв. 
 
Прогрес тішить більшість населення, але непокоїть самих водіїв, бо мільйони з них залишаться без роботи.
 
Цю пекучу проблему навіть обговорювали кілька днів тому в рамках Світового економічного форуму в Давосі.
 
Лише у США можуть втратити роботу чотири мільйони водіїв вантажного транспорту та таксистів.