Львів може стати першим в Україні великим містом, в якому з’явиться канатна дорога. (Підйомники є у Криму: в Ялті і ближче до Алупки, біля підніжжя гори Ай-Петрі; а також уже чисельні порівняно нові — у Карпатах).
Стосовно туристичного міста Лева до сьогоднішнього дня мали місце ініціативи та ідеї, однак до втілення їх у конкретну справу не доходило.
Нещодавно у Центрі міської історії Центрально-Східної Європи обговорювали доцільність та можливість появи у Львові канатної дороги.
«За роки незалежності жодне місто в Україні не втілило такий проект. Я би був дуже втішений, якби Львову це вдалося», — наголосив головний архітектор міста Юліан Чаплінський.
За його словами, поки що немає конкретних проектів щодо створення канатної дороги, але активно обговорюється питання щодо її облаштування до Високого Замку.
Це знакове місце, найвища точка Львова. Ця гора — штучний курган, який насипали у 1900 році львівські поляки на честь 300-ліття Люблінської унії. Аби підійнятись на Високий Замок, потрібно подолати понад 123 метри вгору.
«Львів стане туристичною Меккою, якщо зробить це. Це приємний і простий спосіб дістатися з однієї точки в іншу. Проте це водночас і зовсім новий вид транспорту, який ще не всі розуміють», — пояснив Міхель Допельмаєр, власник компанії Doppelmayr, один зі світових експертів у розвитку мобільності у містах, що входять у список історичних цінностей ЮНЕСКО.
За його словами, для функціонування витягу на Високий Замок необхідно буде приблизно 10 кабінок та 10-15 осіб, які б обслуговували канатну дорогу.
Щодо вартості будівництва канатної дороги на Високий Замок чіткої відповіді фахівці поки що не дають.
«Це набагато дешевше, аніж обслуговування трамвайної колії, — зазначив Допельмаєр. — Однак, треба зацікавити не лише туристів, а й львів’ян: щоб вони купували абонементи». На ціну впливатиме інфраструктура навколо, дизайн кабінок, їх кількість, довжина лінії і наскільки далеко один від одного будуть необхідні термінали.