Чи перейде кількість у якість: 90% батьків не задоволені школами

16.12.2016
Чи перейде кількість у якість: 90% батьків не задоволені школами

Кабмін вирішив реформувати середню освіту в «Нову українську школу» — так називається концепція МОН України. Згідно з нею, передбачається перехід на 12-річне навчання і старт нової української освіти вже у 2018-19 навчальному році.
 
«Щоб забезпечити нові результати навчання, допомогти нашим дітям успішно вибирати профіль подальшого навчання і напрямки свого життєвого розвитку, нам потрібна трирічна профільна школа, тобто 12 років, — заявила міністр освіти Лілія Гриневич. — Якщо ми будемо зволікати з освітньою реформою, то це призведе до зниження якості людського капіталу». 
 
Представляючи концепцію, Лілія Гриневич зауважила, що наразі лише 10% батьків задоволені станом нинішньої школи, а також 15% учителів, 8% директорів шкіл. За її словами, в Україні наразі складна ситуація на ринку праці, коли рівень зайнятості працездатного населення — усього 56%. І причина цьому — неякісна освіта, яку надає сучасна школа. Вона також зауважила, що, згідно з останніми дослідженнями, саме змін у середній освіті хочуть 76% українців. 
 
Таким чином протягом чотирьох років триватиме початкова освіта, п’ять — базова середня освіта і три — старша школа. «Старша школа поділятиметься на академічний чи професійний ліцей. Таким чином професійне спрямування дозволить «отримати першу робітничу кваліфікацію», — пояснила міністр освіти і науки.
 
Окрім цього, концепція нової української школи передбачає перехід від школи знань до школи компетентностей. «Це не означає, що в школі пропадуть знання. Знання зараз накопичуються з драматичною швидкістю — діти вже не йдуть у школу за знаннями, для цього є інтернет, дуже багато різних ресурсів. Їх треба навчити, як ці знання використовувати, класифікувати, як відрізнити добро від зла і як знайти ті знання, які тобі потрібні для вирішення індивідуальної життєвої ситуації чи професійного виклику», — наголосила міністр.
 
Концепція включає 10 складників компетентності: спілкування державною та іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності в природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність та уміння вчитися впродовж життя. А також — ініціативність і підприємливість, соціальна та громадська компетентність, обізнаність та самовираження у сфері культури, екологічна грамотність та здорове життя.
 
Міністр переконана: «Ми можемо побудувати суспільство тільки через суспільство освіченого загалу. Тому що дуже часто 5-10% тих найуспішніших дітей, які перемагають на всесвітніх олімпіадах, покидають країну, розбудовують економіку і стають кваліфікованими кадрами. Тому нам треба дати можливість якісної освіти для всіх».